Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/110
Название: ВИЗНАЧЕННЯ НЕОБХІДНОСТІ ЗБЕРІГАННЯ ЗАПАСНИХ ЧАСТИН НА СКЛАДІ АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Другие названия: DETERMINE WHETHER STORAGE OF SPARE PARTS IN STOCK TRUCKING COMPANIES
Авторы: Кравченко, О.П.
Кравченко, А.П.
Kravchenko, А.
Верітельник, Є.А.
Верительник, Е.А.
Veritelnik, E.
Ключевые слова: автомобільний транспорт
автопарк
запасні частини
склад
критерій
технічна готовність
автомобильный транспорт
запасные части
критерий
техническая готовность
road transport fleet
spare parts warehouse
criterion
technical readiness
Дата публикации: 2015
Издательство: СНУ ім. В. Даля
Библиографическое описание: Кравченко О.П. Визначення необхідності зберігання запасних частин на складі автотранспортного підприємства / О.П. Кравченко, Є.А. Верітельник // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2015. - № 2 (219). - С. 86-90.
Краткий осмотр (реферат): Запропонований критерій визначення необхідності зберігання запасних частин на складі автотранспортного підприємства або замовлення її в разі відмови на основі коефіцієнта технічної готовності парку. Наведено результати перевірки запропонованого методу на конкретному прикладі автотранспортної компанії з експлуатації автомобільних поїздів на міжнародних маршрутах вантажних перевезень.
Предложен критерий определения необходимости хранения детали на складе автотранспортного предприятия или заказа ее в случае отказа на основе коэффициента технической готовности парка. Приведены результаты проверки предложенного метода на конкретном примере автотранспортной компании по эксплуатации автомобильных поездов на международных маршрутах грузовых перевозок.
There is an acute problem in the feasibility of storing spare parts in stock. Definition of the problem will save the company's resources. The basis of the calculation methodology criterial approach can be taken as indicators of the company. In forming the parts necessary to consider the cost of the plan details necessary for routine maintenance and replacement (lubricants, brake pads, batteries, tires, etc.). One yiz essential characteristics of quality motor company is the technical readiness coefficient cars, defined in detail and typerelated as if its time to the amount of time and if its forced downtime car taken on the same calendar date. Given the random nature values of these variables are taken as the average value in the expression for the coefficient of technical readiness. And the rate of technical readiness of the entire vehicle is determined on a "weak link". For example, changes in technical readiness fleet Mercedes-Benz Actros 1844 LS 160 in the number of cars, the findings of the feasibility of storing spare parts in stock. The proposed method can be used in determining the optimal nomenclature and part number of spare parts.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/110
Располагается в коллекциях:Авторські публікації науковців
№ 2 (219)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ВІСНИК СНУ ім. В. Даля2015№2(219)С.86-90.pdf399,15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.