Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2233
Title: Вибір засобів маркетингової комунікації вищими навчальними закладами
Other Titles: Выбор средств маркетинговой коммуникации высшими учебными заведениями
Choice of marketing communication means in higher educational institutions
Authors: Салогубова, В.М.
Козловський, Д.С.
Козловский, Д.С.
Salogubova, V.
Kozlovsky, D.
Keywords: маркетингові комунікації
засоби маркетингової комунікації
реклама
заклади вищої освіти
маркетинговые коммуникации
средства маркетинговой коммуникации
реклама
высшие учебные заведения
marketing communications
means of marketing communication
advertising
higher educational institutions
Issue Date: 2017
Publisher: вид-во СНУ ім. В.Даля
Citation: Салогубова В.М. Вибір засобів маркетингової комунікації вищими навчальними закладами / В.М. Салогубова, Д.С. Козловський // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2017. – № 10 (240). – С. 96-98.
Abstract: У статі розглянуто питання щодо використання певних засобів маркетингової комунікації у діяльності вищих навчальних закладів. Ця стаття заснована на досліджені, у відповідності з яким абітурієнти відповідали на запитання анкети, розробленої приймальною комісією СНУ ім. В. Даля. Це дослідження спрямоване на вивчення форм і видів комунікацій, що використовуються університетами. Результати узагальнюються в письмовій та графічній формах. Дослідження довело, що ВНЗ використовують не завжди ефективні засоби маркетингової комунікації.
В статье рассмотрен вопрос использования определённых средств маркетинговой коммуникации в деятельности высших учебных заведений. Эта статья основана на исследовании, в соответствии с которым абитуриенты отвечали на вопросы анкеты, разработанной приёмной комиссией ВНУ им. В. Даля. Это исследование направлено на изучение форм и видов коммуникаций, используемых университетами. Результаты обобщаются в письменной и графической формах. Исследование показало, что ВУЗы используют не всегда эффективные средства маркетинговой коммуникации.
The article considers the use of certain means of marketing communications in the activity of higher education institutions. This article is based on a research in which applicants responded to questions from a questionnaire developed by the admissions authority V. Dahl East Ukrainian National University. This research is aimed at studying the forms and types of communications used by universities. The results are summarized in written and graphical forms. The research has shown that universities use not always effective means of marketing communications.
URI: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2233
Appears in Collections:№ 10 (240)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
096-098.pdf387,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.