Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2438
Title: Вибір методу визначення напрямку закруглення ділянки шляху, який проходить локомотив
Other Titles: The choice of the method for determining the direction of curvature of the path section traversed by the locomotive
Выбор метода опре- деления направления закругления проходимого локо- мотивом участка пути
Authors: Клюєв, С.О.
Брагін, М.І.
Kliuiev, S.
Brahin, N.
Брагин, Н.И.
Keywords: супутникова навігація
інерціальна сис- тема
положення колісної пари
комплексування
система координат
локомотив
satellite navigation
inertial system
position of the wheel pair
integration
coordinate system
locomotive
спутниковая навигация
инерциальная система
положение колесной пары
комплексирование
система координат
локомотив
Issue Date: 2018
Publisher: вид-во СНУ ім. В.Даля
Citation: Клюєв С.О. Вибір методу визначення напрямку закруглення ділянки шляху, який проходить локомотив / С.О. Клюєв, М.І. Брагін // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2018. – № 1 (242). – С. 60-64.
Abstract: У статті розглянуто спільне використання супутників і інерційних систем при керованому руху-ванні колісної пари в рейкової колії, використання який забезпечує необхідну точність вимірювання ко-ординат розташування локомотива на ділянці шляху. Основна ідея полягає в комплексуванні сигналу від супутникового і інерційного блоку, з метою зменшення похибки вимірювання координат кожної з систем. Розроблено технічне рішення спільного використання супутникового і інерційного вимірювання.
To reduce the power impact of the crest of the wheel with the rail head when the locomotive moves on curvilinear sections of the track, it is advisable to change the angle of the wheel of the locomotive to the rail by turning the wheel pairs. Controlling the position of the locomotive wheel pair is possible by means of an operational measurement of the actual angle of wheel impingement onto the rail. Measurement of the wheel angle on the rail is not performed because it is impossible to determine the value directly. The article discusses the joint use of satellite and inertial systems with the controlled movement of a wheel pair in a track, the use of which provides the necessary accuracy of measuring the coordinates of the location of the locomotive in the section of the track. The basic idea is to integrate the signal from the satellite and inertial blocks, in order to reduce the error in measuring the coordinates of each of the systems. A technical solution has been developed for the joint use of satellite and inertial measurements.
В статье рассмотрено совместное использование спутниковых и инерциальных систем при управляемом движении колесной пары в рельсовой колее, использование которой обеспечивает необходимую точность измерения координат местоположения локомотива на участке пути. Основная идея заключается в комплексировании сигнала от спутникового и инерциального блока, с целью уменьшения погрешности измерения координат каждой из систем. Разработано техническое решение совместного использования спутникового и инерциального измерения.
URI: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2438
Appears in Collections:№ 1 (242)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
060-064.pdf390,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.