Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2448
Title: Математична модель просторової тривимірної течії водовугільного палива
Other Titles: Mathematical model spatial threedimensional course of water-coal fuels
Математическая модель пространственного трехмерного течения водоугольного топлива
Authors: Чернецька-Білецька, Н.Б.
Роговий, А.С.
Баранов, І.О.
Мірошникова, М.В.
Chernetska–Biletska, N.
Rogovyi, A.
Baranov, I.
Miroshnykova, M.
Чернецкая-Белецкая, Н.Б.
Роговой, А.С.
Баранов, И.О.
Мирошникова, М.В.
Keywords: водовугільне паливо
транспортування
моделювання
гранулометричний склад
реологічні властивості
втрати тиску
water-coal fuel
transportation
modeling
granulometric composition
rheological property
pressure loss
Issue Date: 2018
Publisher: вид-во СНУ ім. В.Даля
Citation: Математична модель просторової тривимірної течії водовугільного палива / Н.Б. Чернецька-Білецька, А.С. Роговий, І.О. Баранов, М.В. Мірошникова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2018. – № 1 (242). – С. 159-164.
Abstract: В статті була розроблена математична модель просторової тривимірної течії водовугільного палива (ВВП), що дозволяє на відміну від існуючих моделей турбулентності SST визначити гідравлічні параметри транспортування ВВП в промислових гідротранспортних системах з урахуванням реологічних властивостей, режимів течії і гранулометричного складу. Для рішення поставленої задачі використано методи обчислювальної гідродинаміки – метод кінцевих об'ємів (FVM). Для виконання розрахунків гідравлічних параметрів транспортування ВВП була побудована тривимірна модель експериментальної установки. Виконано порівняння точності визначення втрат тиску за різними моделями. Встановлено, що найбільшу помилку має розрахунок течії без урахування реологічного закону, тобто течії ньютонівської рідини з тією ж в’язкістю. Встановлено, що найменшу помилку має ламінарна модель та SST-модель, з урахуванням реологічного закону. Результати числових розрахунків якісно добре збігаються з аналітичним описом бінгамівської течії та з результатами експериментальних досліджень.
In the article mathematical model three-dimensional spatial flow of water-coal fuel (WCF) was developed, which, unlike existing models SST turbulence, can determine hydraulic parameters transportation WCF in industrial hydrotransport systems, taking into account rheological properties, flow regimes and granulometric composition. To solve this problem, we used methods computational hydrodynamics - the finite volume method (FVM). A three-dimensional model experimental setup was constructed to perform calculations hydraulic transport parameters WCF. A comparison is made between accuracy determination pressure losses by different models. It has been established that greatest error in calculating flow without taking into account rheological law, that is flow Newtonian fluid with same viscosity. It is established that slightest error is laminar model and SST-model, taking into account rheological law. The results numerical calculations qualitatively coincide with analytical description of Bingham current and results experimental studies. The use above mathematical model and numerical means calculation is possible only specialized software due complexity computational procedures exclusively by computer means. To date quite number software products that allow to calculate flow fluids and gases: Open- Foam, Ansys Fluent, Cosmos FlowWorks, Ansys CFX, FlowVision and many more.
В статье была разработана математическая модель пространственного трехмерного течения водоугольного топлива (ВУТ), что позволяет в отличие от существующих моделей турбулентности SST определить гидравлические параметры транспортировки ВУТ в промышленных гидротранспортных системах с учетом реологических свойств, режимов течения и гранулометрического состава. Для решения поставленной задачи использованы методы вычислительной гидродинамики - метод конечных объемов (FVM). Для выполнения расчетов гидравлических параметров транспортировки ВУТ была построена трехмерная модель экспериментальной установки. Выполнено сравнение точности определения потерь давления по разным моделям. Установлено, что самую большую погрешность имеет расчет течения без учета реологического закона, то есть течения ньютоновской жидкости с той же вязкостью. Установлено, что малейшую погрешность имеет ламинарная модель и SST-модель, с учетом реологического закона. Результаты численных расчетов качественно совпадают с аналитическим описанием бингамивского течения и результатами экспериментальных исследований. Ключевые слова: водоугольное топливо, транспортирование, моделирование, гранулометрический состав, реологические свойства, потери давления.
URI: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2448
Appears in Collections:Баранов Ігор Олегович
Мірошникова Марія Володимирівна
№ 1 (242)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159-164.pdf446 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.