Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2863
Title: Study on the Coal-Water Fuel Pipeline Transportation Taking Into Account the Granulometric Composition Parameters
Other Titles: Дослідження транспортування трубопроводу вугілля - вода з урахуванням параметрів гранулометричного складу
Authors: Chernetskaya–Beletskaya, N.
Rogovyi, A.
Shvornikova, A.
Baranov, I.
Miroshnikova, M.
Bragin, N.
Chernetska–Biletska, N.
Роговой, A.
Чернецкая-Белецкая, Н.Б.
Чернецька-Білецька, Н.Б.
Баранов, И.О.
Мирошникова, М.В.
Шворникова, А.М.
Брагин, Н.
Роговий, А.
Баранов, І.О.
Мірошникова, М.В.
Шворнікова, Г.М.
Брагін, М.
Issue Date: 2018
Citation: Study on the Coal-Water Fuel Pipeline Transportation Taking Into Account the Granulometric Composition Parameters / N. Chernetskaya-Beletskaya, A. Rogovyi, A. Shvornikova, I. Baranov, M. Miroshnikova, N. Bragin // International Journal of Engineering & Technology. - 2018. - 7(4.3). - P. 240-245.
Abstract: The highly loaded coal-water fuel pipe flow was verified. The move of the coal-water fuel with the 60% of coal loading practically has not been studied, especially for the coal originated from Ukraine. Through experimental research it was discovered that the water-coal fuel of such concentrations has a Bingham rheological characteristic. The verification was carried out by comparing the results of numerical calculations and experimental research. As a result of the numerical calculations of the flow, near the axis of the tube, a zone of approximately the same velocity is obtained, which qualitatively coincides with the results of experimental studies and with the results of the analytical description of the Bingham flow. As a result of the calculation the pressure drop value was defined, costs and velocity distribution over the cross section of the pipeline in the straight line and in curve. The velocity distribution profiles of the water-coal fuel flow are built. To compare the results of the calculation and to validate the rheological model choice velocity calculations were performed using the proposed model of Bingham and Newtonian fluids at the same effective viscosity values.
Був перевірений потік вугільної води з високою навантаженням. Переміщення вугільно-водного палива з 60% завантаження вугілля практично не вивчено, особливо для вугілля, яке походить з України. Завдяки експериментальним дослідженням було виявлено, що вугільно-водяне паливо таких концентрацій має бінгемську реологічну характеристику. Перевірка проводилася шляхом порівняння результатів чисельних обчислень та експериментальних досліджень. В результаті чисельних розрахунків потоку поблизу осі трубки виходить зона приблизно однакової швидкості, яка якісно збігається з результатами експериментальних досліджень та з результатами аналітичного опису потоку Бінгема. В результаті розрахунку було визначено величину падіння тиску, розподіл витрат і швидкості поперечного перерізу трубопроводу по прямій і кривій. Побудовано профілі розподілу швидкостей потоку водно-вугільного палива. Для порівняння результатів обчислення та для підтвердження вибору швидкості вибору реологічної моделі проводили, використовуючи запропоновану модель рідин Бінгема та ньютонів при однакових ефективних значеннях в'язкості.
URI: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2863
Appears in Collections:Мірошникова Марія Володимирівна
Баранов Ігор Олегович
Чернецька-Білецька Наталія Борисівна
Шворнікова Ганна Михайлівна
Статті кафедри "Логістичне управління та безпека руху на транспорті"
Авторські публікації науковців

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Скопус 2018 - БарановIJET-19794.pdf599,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.