Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/4267
Title: Значимість рекламної діяльності для успішного функціонування підприємств харчової галузі в умовах зростаючої економічної конкуренції
Other Titles: The importance of advertising activities for successful functioning of the processing industry in the conditions of growing economic competition
Authors: Чорна, О.Ю.
Христенко, Л.М.
Горбас, К.О.
Chorna, O.
Khrystenko, L.
Horbas, K.
Keywords: рекламна діяльність
засоби реклами
рекламні послуги
Інтернет-реклама
цільова аудиторія
рекламна стратегія
маркетингові дослідження
витрати на рекламу
рентабельність реклами
advertising activities
means of advertising
advertising services
Internet advertising
target audience
advertising strategy
marketing researches
advertising costs
profitability of advertising
Issue Date: 2020
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Чорна О.Ю. Значимість рекламної діяльності для успішного функціонування підприємств харчової галузі в умовах зростаючої економічної конкуренції / О. Ю. Чорна, Л. М. Христенко, К. О. Горбас // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – Сєвєродонецьк : СНУ ім. В. Даля, 2020. – № 6 (262). – C. 136 – 145.
Abstract: У статті розкрито зміст поняття «реклама», «рекламна діяльність», доведено значущість рекламної діяльності для успішного функціонування підприємств харчової галузі в умовах економічної конкуренції, виокремлено основні переваги рекламної діяльності підприємств, розглянуто складові елементи рекламної діяльності підприємств харчової галузі, досліджено рекламну діяльність ПрАТ «Куп’янський молочноконсервний комбінат» та її основних конкурентів в харчовій галузі, вирізнено проблемні питання рекламної діяльності підприємств харчової галузі та надано пропозиції щодо їх вирішення.
Description: The article is devoted to the study of the significance of advertising activity for the successful functioning of food industry enterprises in the conditions of growing economic competition. The definition of the essence of the concept of "advertising" in the legislation and works of scientists were analyzed. By “advertising” we mean a multifunctional product of marketing activities of the enterprise, which is a form of paid, unidirectional, non-personal promotion of products and brands of the enterprise, created to increase the efficiency of sales activities through socio-psychological action on consumer needs. It is noted that at the present stage, advertising is closely linked to advertisement campaigns and is an integral part of them. The definition of the essence of the concept of «advertising activity» in the researches articles of the scientists was analyzed. The means of advertisement on the domestic market were considered, the tendency of growth of Internet advertising in recent years was brought to light. The main advantages of advertising activity of food industry enterprises in the conditions of economic competition were systematized. The constituent elements of advertising activity of food industry enterprises were observed. The advertising activity of food industry enterprises engaged in the production of leading food products, in particular PJSC "Kupyansk Milk Canning Factory" and its main competitors, whose main activity is the production of dairy products. The profitability of the advertising activities of PJSC "Kupyansk Milk Canning Factory" is calculated. The range of problematic issues of advertising is identified: intuitive decision-making on advertising, lack of advertising strategy, usage of ineffective advertising channels, sufficient motivation of advertising professionals, low creative levels of advertising messages, irrational distribution of funds for advertising, lack of targeted system of planned advertising activities united by one idea and concept to achieve a specific marketing goal of the enterprise, formally conducted market research and target audience. Proposals were developed to address these issues.
URI: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/4267
Appears in Collections:Чорна Ольга Юріївна
Статті / Інститут економіки і управління
№ 6 (262)
Христенко Лариса Миколаївна



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.