Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/797
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПотапенко, О.А.-
dc.contributor.authorМогила, В.И.-
dc.contributor.authorPotapenko, O.-
dc.contributor.authorMogila, V.-
dc.date.accessioned2016-09-22T14:20:17Z-
dc.date.available2016-09-22T14:20:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationИсследование динамики подвижных соединений грузовых вагонов c учетом состояния железнодорожного пути / О.А. Потапенко , В.И. Могила // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2016. - № 1 (225). - С. 180 - 184.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/797-
dc.description.abstractПри взаимодействии подвижного состава и верхнего строения железнодорожного пути возникают интенсивные динамические нагрузки. Они разрушают детали подвижного состава и элементы верхнего строения пути. Процесс взаимодействия колесо – рельс в значительной степени определяется динамическими свойствами вагона как автоколебательной системы, а именно свойством устойчивости невозмущенного движения, управлять которым можно только путем совершенствования конструкции тележки и прежде всего за счет улучшения её динамических свойств: степени демпфирования её собственных форм колебаний и обеспечения устойчивости невозмущенного движения в диапазоне эксплуатационных скоростей движения. В статье рассмотрены проблемы, возникающие в работе тележки 18-100 с учетом ее конструктивного исполнения и влияние состояния верхнего строения пути на динамические характеристики движения грузовых вагонов.uk
dc.description.abstractПри взаємодії рухомого складу і верхньої будови залізничної колії виникають інтенсивні динамічні навантаження. Вони руйнують деталі рухомого складу і елементи верхньої будови колії. Процес взаємодії колесо - рейка в значній мірі визначається динамічними властивостями вагона, як автоколивальною системою, а саме властивістю стійкості незбуреного руху, керувати котрим можна тільки шляхом вдосконалення конструкції візка і перш за все за рахунок поліпшення його динамічних властивостей: ступеня демпфірування його власних форм коливань і забезпечення стійкості незбуреного руху в діапазоні експлуатаційних швидкостей руху. У статті розглянуті проблеми, що виникають в роботі візка 18-100 з урахуванням його конструктивного виконання і впливу стану верхньої будови колії на динамічні характеристики руху вантажних вагонів.uk
dc.description.abstractThere are intensive dynamic loadings at interaction of a rolling stock and top structure of a railway track. At the interaction of rolling stock and the upper structure of railway track occur intense dynamic loadings. They destroy details of a rolling stock and elements of the superficial structure of a way. The process of interaction of wheel - rail is largely determined by the dynamic properties of the car as a self-oscillatory system, namely, the property of stability unperturbed motion, which can be controlled only by improving the design of the cart and first of all by improving its dynamical properties: degree of damping of her own forms of fluctuations and ensuring stability of not indignant movement in the range of operational speeds of the movement. In article deals the problems arising in operation of the cart 18-100, taking into account her design and influence of a condition of the superficial structure of a way on dynamic characteristics of the movement of freight cars.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherСНУ ім. В.Даляuk
dc.subjectжелезнодорожный путьuk
dc.subjectрельсыuk
dc.subjectгрузовой вагонuk
dc.subjectтрехэлементная тележкаuk
dc.subjectфрикционный гаситель колебанийuk
dc.subjectкоэффициент динамикиuk
dc.subjectэксплуатацияuk
dc.subjectзалізнична коліяuk
dc.subjectрейкиuk
dc.subjectвантажний вагонuk
dc.subjectтрьохелементний візокuk
dc.subjectфрикційний гаситель коливаньuk
dc.subjectкоефіцієнт динамікиuk
dc.subjectексплуатаціяuk
dc.subjectrailwayuk
dc.subjectrailsuk
dc.subjectfreight caruk
dc.subjectthree-element cartuk
dc.subjectfriction damper of fluctuationsuk
dc.subjectthe coefficient of dynamicsuk
dc.subjectexploitationuk
dc.titleИсследование динамики подвижных соединений грузовых вагонов c учетом состояния железнодорожного путиuk
dc.title.alternativeДослідження динаміки рухомих сполучень вантажних вагонів з урахуванням стану залізничної коліuk
dc.title.alternativeInvestigation of the dynamics of mobile connections of freight cars with considering the condition of the railway trackuk
dc.typeArticleuk
dc.subject.udcУДК 629.463uk
Appears in Collections:№ 1 (225)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vestnik_1 180.pdf437,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.