Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/803
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерников, В.Д.-
dc.contributor.authorМирошникова, М.В.-
dc.contributor.authorПазушко, Н.В.-
dc.contributor.authorВорожцов, Р.А.-
dc.contributor.authorChernikov, V.-
dc.contributor.authorMiroshnykova, M.-
dc.contributor.authorPazushko, N.-
dc.contributor.authorVorogtsov, R.-
dc.date.accessioned2016-09-22T15:31:12Z-
dc.date.available2016-09-22T15:31:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationАнализ проблем эксплуатации железных дорог, связанных с недостатком провозной способности, в условиях реформирования отрасли / В.Д.Черников , М.В.Мирошникова , Н.В.Пазушко , Р.А.Ворожцов // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2016. - № 1 (225). - С. 236 - 239.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/803-
dc.description.abstractВ статье проведен анализ научных исследований и сфор- мированы требования к методике определения потребно- сти пунктов погрузки в погрузочных ресурсах. Предложе- но, в качестве оперативных мероприятий позволяющих снять избыточную нагрузку с сети железных дорог, вве- дение обезличенного управления вагонными парками раз- личных собственников. Установлена необходимость рас- смотрения пути повышения пропускной способности за счёт интенсификации пропуска поездов, как в условиях временных ограничений пропускных способностей от- дельных перегонов, участков или полигонов, так и в дли- тельной перспективе за счёт сокращения межпоездного интервала. Выполнен анализ проблем эксплуатации же- лезных дорог, связанных с недостатком провозной спо- собности, в условиях реформирования отрасли.uk
dc.description.abstractУ статті проведено аналіз наукових досліджень і сформульовані вимоги до методики визначення потреби пунктів навантаження в навантажувальних ресурсах. Запропоновано, в якості оперативних заходів, що дозво- ляють зняти надлишкове навантаження з мережі заліз- ниць, введення знеособленого управління вагонними пар- ками різних власників. Встановлено необхідність розгляду шляху підвищення пропускної спроможності за рахунок інтенсифікації пропуску поїздів, як в умовах часових об- межень пропускної здатності окремих перегонів, ділянок або полігонів, так і в довгостроковій перспективі за раху- нок скорочення міжпоїздного інтервалу. Виконано аналіз проблем експлуатації залізниць, пов'язаних з нестачею провізної здатності, в умовах реформування галузі.uk
dc.description.abstractThe article analyzes scientific research and require- ments to method of determining needs loading in loading re- sources. It is proposed as operational activities allow to re- move excess load rail network, the introduction impersonal management rolling stock of different owners. Established need to consider ways increase capacity at the expense an in- tensification of train passes, both in terms time-limited band- width individual spans, sites or landfills, and in the long run by reducing interval. The analysis problems operating rail- ways associated with a lack of transport capacity, in terms re- forming industry. A significant divergence planned and actual performance confirms the need to develop technologies and software tools for development new, more objective methods for determining capacities of the rail sections. Go to work with private car fleet also had a negative impact on efficiency whole transport management system. The absence of infra- structure in approaches to ports sorting capacity-oriented processing of empty wagon flow, virtually eliminating possi- bility forming routes of empty cars, creating an additional burden on engineering station most areas.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherСНУ ім. В.Даляuk
dc.subjectпровозная способностьuk
dc.subjectреформированиеuk
dc.subjectанализuk
dc.subjectобъем перевозокuk
dc.subjectвагонный паркuk
dc.subjectполигонuk
dc.subjectгрузовой пунктuk
dc.subjectпровізна здатністьuk
dc.subjectреформуванняuk
dc.subjectаналізuk
dc.subjectобсяг перевезеньuk
dc.subjectвагонний паркuk
dc.subjectполігонuk
dc.subjectвантажний пунктuk
dc.subjectcarrying capacityuk
dc.subjectreformuk
dc.subjectanalysisuk
dc.subjectvolume trafficuk
dc.subjectcarriage fleetuk
dc.subjectgrounduk
dc.subjectfreight itemuk
dc.titleАнализ проблем эксплуатации железных дорог, связанных с недостатком провозной способности, в условиях реформирования отраслиuk
dc.title.alternativeАналіз проблем експлуатації залізниць, пов'язаних з нестачею провізної здатності, в умовах реформування галузіuk
dc.title.alternativeAnalysis problems railway operation associated with lack of transport capacity in the sector reformuk
dc.typeArticleuk
dc.subject.udcУДК 629.4.uk
Appears in Collections:Мірошникова Марія Володимирівна
№ 1 (225)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vestnik_1 236.pdf361,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.