Полупан, Є. В.2024-12-132024-12-132024Полупан Є. В. Вплив покращених триботехнічних характеристик нового фрикційного матеріалу на динаміку при горизонтальному русі вантажопідйомних машин. Наукові вісті Далівського університету. 2024. №26.https://doi.org/10.33216/2222-3428-2024-26-6https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1560Стаття присвячена підвищенню ефективності гальмування підйомно-транспортних машин застосуванням нових фрикційних композитних матеріалів на основі вуглець-вуглецю з піровуглецевою матрицею та дослідженню їх динамічних характеристик. При дослідженні впливу триботехнічних характеристик пропонованих матеріалів на динаміку роботи вантажопідйомних машин використовувалися три масові двозв'язкові динамічні моделі крана при пересуванні з вантажем. Застосування цих моделей пояснюється великим розповсюдженням при розрахунках динамічних навантажень і досить високою збіжністю результатів отриманих теоретичним і експериментальними шляхами. Застосування нового фрикційного матеріалу вимагає вивчення впливу основних характеристик фрикційного матеріалу на динамічні параметри руху вантажопідйомної машини. Наявність залежності між температурою в контактній зоні пари тертя, гальмівним моментом, часом, способом охолодження, режимом роботи зумовило вирішення завдання встановлення впливу цих залежностей на динаміку руху вантажопідйомних машин. В результаті проведених раніше досліджень було рекомендовано для застосування новий вуглець-композитний фрикційний матеріал з підвищеною теплопровідністю, теплоємністю та тепловіддачею. Поліпшення теплофізичних характеристик фрикційних матеріалів гальмівних пристроїв порушило питання порівняльного дослідженні якісної та кількісної сторони динамічних параметрів процесу гальмування вантажопідйомних машин.ukдинамічна модельгальмуваннявантажопідйомна машинаперехідний процесВплив покращених триботехнічних характеристик нового фрикційного матеріалу на динаміку при горизонтальному русі вантажопідйомних машин.Article62-1