Кириченко, І. О.Кашура, О. Л.2024-11-072024-11-072021Кириченко І. О., Кашура О. Л. Контакт гребеня колеса з бічною поверхнею рейки і опір руху при реалізації тягового моменту колесом локомотива. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2021. № 4 (268). С. 59-61.https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-268-4-59-61https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1334Стаття присвячена актуальному питанню ефективності роботи рейкового транспорту, а саме - технічного удосконалення засобів тяги – локомотивів, моторних вагонів. При дослідженні зчіпних властивостей локомотивів на рейковому шляху виключається практично повністю небезпека, що виникає від неадекватності умов експерименту та рядової експлуатації. Але недоліками таких експериментів є значні витрати коштів, часу і головне, складність виділення для дослідження впливу якогось одного фактору. В теорії тертя кочення основною характеристикою є залежність між силою тертя зчеплення і величиною швидкості відносного ковзання контактуючих поверхонь.ukрейковий транспортзносгребеньвзаємодіясила тягивеличина ковзанняКонтакт гребеня колеса з бічною поверхнею рейки і опір руху при реалізації тягового моменту колесом локомотиваArticle629.4