Фомин, А. В.Прокопенко, П. Н.Горбунов, Н. И.Сова, С. С.Фомін, О. В.Прокопенко, П. М.Горбунов, М. І.2025-01-072025-01-072020Фомин, А. В., Прокопенко, П. Н., Горбунов, Н. И., Сова, С. С. (2020). Способ оценки показателей качества движения легковесных пустых вагонов. Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Серія «Транспортні системи і технології», Вип. 35, 44-51. doi : https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-5https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-5https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1672Безпека руху є найважливішою вимогою до роботи залізниць. Серед аварій на залізничному транспорті найбільшу небезпеку становить схід з рейок, це може призвести до тяжких наслідків. За результатами аналізу встановлено, що наслідками сходу є серйозні пошкодження рухомого складу, залізничних колій та інших елементів інфраструктури залізниці, зниження швидкості і порушення графіка руху поїздів. Істотним недоліком роботи залізничного транспорту є обмеження швидкості руху поїздів з легковажними вантажними вагонами в порожньому стані, обладнаних візками моделі 18-100. У числі причин сходу коліс вагонів з рейок, пов’язаних з несправностями ходової частини вагонів, можна назвати такі: злам бічних рам і надресорна балок візків, злам осей і коліс, несправності роликових підшипників буксового вузла, знос елементів фрикційних гасителів коливань і вузла обпирання кузова на надресорні балки, неприпустимі відхилення розмірів візків. Також важливою причиною є негативне зменшення тари вагона більш ніж на 10% від встановленої заводом виробником. Зазначені несправності, зокрема, пов’язані з руйнуваннями елементів ходової частини, безпосередньо призводять до сходу вагонів. Однак, деякі з них прямо не викликають сход, але є причинами розвитку динамічних процесів, які викликають підвищену силову взаємодію рухомого складу.ukвагондинамічні випробуванняшвидкістьзапас стійкостісходнесправністьСпособ оценки показателей качества движения легковесных пустых вагонов.Спосіб оцінки показників якості руху легковагових порожніх вагонівArticle