Хлистун, Ю. І.2024-08-272024-08-272021Хлистун Ю. І. Використання символічних знаків у сучасному українському монументальному церковному живописі : класифікація, прихована семантика. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи 72 розвитку. 2021. Випуск 39. С. 71-76https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1110Монументальний церковний живопис часто сприймається або як внутрішня прикраса храму, або як «Євангеліє для неписьменних», оскільки храмовий розпис часто містить сцени зі Святого Письма. У науці живопис Православної Церкви є переважно предметом вивчення мистецтвознавців, але з точки зору культурології та семіотики він вивчений недостатньо. Символіка монументального церковного живопису недостатньо розкрита. Автор пропонує власну класифікацію символів монументального церковного розпису, використовуючи приклади з фресок сучасних православних храмів на Сході України, переважно з Донецької обл. За словами автора, усі символічні знаки сучасного українського монументального церковного живопису можна поділити на такі види: персоніфіковані, літургійні, апокаліптичні, містичні, декоративні, абстрактно-спіритуалістичні, пейзажні та символічні елементи. Аналіз семіотичних знаків у монументальному церковному живописі сприяє більш детальному «прочитанню» розпису православного храму, розкриттю прихованої семантики іконографічної тематики та глибшому розумінню східнохристиянського світогляду.ukіконописрозпис православного храмуіконографіясеміотичні знаки в сучасному іконописукласифікація символів у розпису православного храмуВикористання символічних знаків у сучасному українському монументальному церковному живописі : класифікація, прихована семантика.Article2-526.6:75.01:81’37