Рашидов, С. Ф.Роганова, М. В.Рашидова, С. С.2024-12-032024-12-032024Рашидов С. Ф., Роганова М. В., Рашидова С. С. Кваліфікаційні рамки європейського простору вищої освіти. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2024. Т. 1, № 1 (108). С. 175-186.https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1486В статті надана характеристика, розкрито значення та цілі кваліфікаційних рамок Європейського простору вищої освіти. Зазначено, що формування Європейського простору вищої освіти ґрунтується на розробці сумісної і зрозумілої системи структур ступенів на європейському рівні, яка сприяла б розвитку мобільності, прозорості та визнанню кваліфікацій у вищій освіті між країнами. Дискусії з цього питання призвели до створення загальних європейських кваліфікаційних рамок (структури кваліфікацій). Усі країни, що беруть участь у Болонському процесі, взяли зобов'язання створити національні рамки кваліфікацій, сумісні з європейськими рамками. Національні заклади вищої освіти мають забезпечити відповідність навчальних програм стандартам, зазначеним у національній та європейській рамках кваліфікацій. Акцентовано, що універсальної системи кваліфікацій̆ не існує. Але за допомогою Європейської рамки кваліфікацій держави можуть порівнювати кваліфікації̈ та заохочувати до навчання. З метою реалізації взятих на себе міжнародних зобов'язань Україна розробила власну Національну рамку кваліфікацій̆ і створила Національне агентство кваліфікацій̆. Європейською Комісією в січні 2023 року надані рекомендації щодо посилення української Національної рамки кваліфікацій̆ і зміцнення її зв'язку з Європейською рамкою кваліфікацій̆.ukБолонська ДеклараціяЄвропейський простір вищої освітикваліфікаційна рамкадескриптори кваліфікаційЄвропейська кваліфікаційна рамкаНаціональна рамка кваліфікаційКваліфікаційні рамки європейського простору вищої освіти.Article378.014.6 (417)