Щаслива, Л. А.Shchaslyva, L. A.2024-11-132024-11-132024Щаслива Л. А. Оптимізація атомної енергії в Україні на засадах екомаркетингу. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2024. № 4 (284). С. 81-88.https://doi.org/10.33216/1998-7927-2024-284-4-81-88https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/1359Для ухвалення ефективних управлінських рішень щодо успішного реформування енергетичного сектору та оптимізації атомної енергії в Україні у відповідність зі щорічним зростанням обсягів відновлювальних джерел енергії необхідно здійснювати всебічний моніторинг, діагностику та оцінку розвитку енергетичного ринку. Метою статті є аналіз тенденцій розвитку підприємств енергетичної галузі і оптимізація атомної енергії в Україні на засадах екомаркетингу для підвищення безпеки у майбутньому. Для досягнення поставленої мети проаналізовано ринок електроенергії України, його тенденції та перспективи розвитку. Проведено дослідження ТОП-20 країн, що найбільше виробляють електроенергію в Європі. В статті проаналізовано стан ядерної енергетики в Україні та світі. Здійснено стратегічний аналіз атомної енергії та її оптимізації в Україні на засадах екомаркетингу. Зазначено, що бізнес в елетроенергетиці прогнозуючі свою діяльність і розробляючі програму свого перспективного розвитку повинен вивчати досвід конкурентів та попит на електроенергію загалом і за окремими сегментами ринку. Запропоновано орієнтуватися на споживача — розуміти дійсні та майбутні їх потреби, намагатися перевершити їхні очікування. Адже важливо розробити і вибрати правильну маркетингову стратегію, виявити, сформувати і задовольнити потреби споживачів. Соціальна відповідальність стає ключовим чинником налагодження дієвого діалогу між бізнесом, урядом та суспільством. Прагнення інтегруватись у європейські і світові економічні структури вимагає засвоєння нових правил поведінки в умовах нестабільного середовища. Наразі необхідно впроваджувати найновіші технології і мати найнижчі ціни та найвищі орієнтири стосовно найвимогливішого споживача. Дотримання принципів соціальної відповідальності дозволять підприємствам зайняти лідируючі позиції. Зроблено висновок про те, що енергетична стратегія України і нова економічна модель до 2050 р. передбачає відновлення енергетичної генерації. Підвищення якості життя — основа державної політики розвинених країн. Автором вперше оптимізовано обсяги атомної енергії в Україні на рівні 10,3% до 2050 р. згідно Енергетичної стратегії України та відновлювальних джерел енергії, які надшвидко розвиваються.ukринок атомної енергіївідновлювальна енергетикаекомаркетингстратегічний аналізсоціальна відповідальність бізнесуatomic energy marketrenewable energyeco-marketingstrategic analysissocial responsibility of businessОптимізація атомної енергії в Україні на засадах екомаркетингуOptimization of atomic energy in Ukraine on the basis of ecomarketingArticle621.039(477):339.138