2024 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 рік by Subject "динамічна навантаженість"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження повздовжньої динаміки зйомного модуля для довгомірних вантажів при перевезенні вагоном-платформою.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Ловська, А. О.; Діжо, Я.; Блатницький, М.В матеріалах статті висвітлено особливості конструкції зйомного модуля для перевезень довгомірних вантажів. Особливістю зйомного модуля є те, що його конструкція виконана каркасною. Кріплення зйомного модуля на транспортних засобах здійснюється за фітингові упори, передбачені в його кутових частинах. Для визначення повздовжніх навантажень, які діють на зйомний модуль проведено математичне моделювання його динаміки за умови розміщення на вагоніплатформі. У якості прототипу використано вагонплатформу моделі 13401 на візках 18100. Важливо сказати, що даний вагонплатформа є універсальним. Однак, у зв’язку з нестачею спеціалізованих вагонів для перевезень контейнерів, існує модернізація конструкції даного вагонаплатформи, яка передбачає постановку на нього фітингових упорів. Враховано, що на передній упор вагонаплатформи діє повздовжня сила у 2,5 МН, що відповідає режиму “ривок”. До уваги прийнято можливі сили тертя, які виникають між горизонтальними поверхнями фітингових упорів вагонаплатформи та фітингами зйомного модуля. При проведенні моделювання враховано, що між фітинговим упором та фітингом встановлено жорсткий зв'язок. Розв’язок математичної моделі здійснено за методом РунгеКутта, який реалізує програмний комплекс MathCad. При цьому початкові умови були покладені близькими до нуля. Встановлено, що максимальне прискорення, яке діє на зйомний модуль складає близько 38 м/с2. Дана величина прискорення знаходиться в межах допустимих. Проведені дослідження сприятимуть створенню рекомендацій щодо проєктування сучасних транспортних засобів модульного типу та підвищенню ефективності експлуатації транспортної галузі.Item Комп’ютерне моделювання поперечної навантаженості кузова напіввагона зі стінами із сендвіч-панелей.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Герліці, Ю.; Ловська, А. О.; Діжо, Я.; Рибін, А. В.Для зменшення навантаженості обшивки кузова напіввагона, а відповідно і пошкоджень, пропонується виготовлення її секційною. При цьому кожна секція утворюється сендвіч-панелями. Конструкція панелі являє собою два металевих листи між якими знаходиться енергопоглинальний матеріал. Для обґрунтування такого рішення проведено дослідження поперечної навантаженості кузова напів-вагона комп’ютерним моделюванням. Дослідження проведено на прикладі універсального напіввагона моделі 12-757. Підлогу даної моделі напіввагона утворюють кришки розвантажувальних люків. У зв’язку з тим, що вони мають шарнірне з’єднання з кузовом при побудові просторової моделі вони не приймалися до уваги. Розрахунок реалізовано в програмному комплексі SolidWorks Simulation за методом скінчених елементів. При складанні розрахункової схеми кузова напіввагона враховано, що на нього діє вертикальне навантаження, поперечне, а також тиск насипного вантажу. Розрахунок здійснено за умови завантаження кузова кам’яним вугіллям, оскільки даний тип вантажу є одним із найбільш поширених при перевезеннях в напіввагонах. У якості матеріалу кузова застосовано сталь марки 09Г2С. Для моделювання енергопоглинального матеріалу в сендвіч-панелях застосовано зв'язок “пружина-демпфер”. Скінчено-елементна модель утворювалася ізопараметричними тетраедрами. Для визначення їх оптимальної чисельності застосовано графоаналітичний метод. Встановлено, що максимальне прискорення кузова напіввагона на 4,3% нижче за те, що діє на типову конструкцію. Результати проведених досліджень сприятимуть створенню напрацювань щодо проєктування сучасних конструкцій залізничних вагонів з покращеними техніко-економічними характеристиками та підвищенню ефективності використання залізничного транспорту.Item Особливості визначення показників міцності кузова напіввагона при перевезенні в ньому контейнерів.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Ловська, А. О.; Діжо, Я.; Рибін, А. В.; Рукавішников, П. В.В матеріалах статті досліджено динамічну навантаженість та міцність несучої конструкції напіввагона при перевезенні в ньому контейнерів. Для визначення прискорень, які діють на несучу конструкцію напіввагона проведено математичне моделювання його динамічної навантаженості за умови руху у складі поїзда. При цьому прийнято до уваги наявність трьох ступенів вільності напіввагона та контейнерів, які характеризують повздовжнє, кутове навколо поперечної осі та вертикальне переміщення. В моделі враховано, що контейнери мають однакову завантаженість вантажем, не мають власного ступеня вільності та повторюють траєкторію переміщень напіввагона. Переміщення вантажу у контейнері до уваги не приймалося. Розв’язок математичної моделі здійснено в програмному комплексі MathCad, який реалізує метод Рунге – Кутта. Отримана величина прискорення, як складова динамічного навантаження, врахована при розрахунку на міцність несучої конструкції напіввагона. При цьому застосовано метод скінчених елементів, який реалізовано у SolidWorks Simulation. Результати проведених розрахунків показали, що перевезення контейнерів з використанням зазначеної схеми закріплення є допустимим. Однак в умовах наднормованих режимів, тобто коли повздовжня сила на передні упори при “ривку” буде перевищувати 2,5 МН, дана величина напружень відповідно збільшиться. Тому при подальших дослідженнях в цьому напрямку необхідно приділити увагу даній розрахунковій схемі. Проведені дослідження сприятимуть підвищенню ефективності експлуатації контейнерних перевезень та транспортної галузі в цілому. Також результати досліджень будуть корисними напрацюваннями при проєктуванні транспортних засобів модульного типу.