2023 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2023 рік by Subject "гальмування"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення ефективності експлуатації дисково - колодкових гальм.(СНУ ім. В. Даля, 2023) Бойко, Г. О.; Ковтанець, М. В.; Тисячний, А. Ю.Розглянуто питання підвищення ефективності експлуатації дисково-колодкових гальм транспортних засобів та підйомно-транспортних машин шляхом примусового охолодження пар тертя: колодки-гальмівні диски. Проаналізовано дослідження, спрямовані на вирішення проблеми енергонавантаженості дисково-колодкових гальм транспортних засобів шляхом застосування ефекту теплового насосу, застосування самовентильованих гальмівних дисків. Розглянуто конструктивні рішення з удосконалення дисково-колодкових гальм, які дозволяють підвищити ефективність застосування дисково-колодкових гальм з примусовим тепловідведенням. Наводяться переваги застосування дисково-колодкових гальм з примусовим тепловідведення від пари тертя: колодки – гальмівні диски. Наводиться інноваційна конструкція дисково-колодкового гальма, яка дозволяє інтенсифікувати процес охолодження робочих гальмівних дисків і підвищити ресурс пар тертя дисково-колодкового гальма . В якості основних концептуальних переваг запропонованої конструкції дисково-колодкового гальма є те, що між робочими гальмівними дисками розміщується додатковий диск, який поєднаний з маточиною та з'єднується з робочими дисками перемичками. У додатковому дискові виконано по колу паз, що створює повітряний зазор, а перемички між робочими дисками і додатковим диском з’єднані з внутрішніми поверхнями робочих дисків у зоні протилежній зоні тертя фрикційних накладок колодок із зовнішньою поверхнею робочих дисків, причому робочі диски з’єднані з додатковим диском наскрізними отворами, виконаними у перемичках. Таке конструктивне рішення дозволяє підвищити ефективність роботи дисково-колодкового гальма шляхом покращення системи охолодження пари тертя: гальмівний диск - фрикційні накладки гальмівних колодок за рахунок інтенсифікації примусового тепловідведення від “робочої” зони тертя гальмівних дисків та фрикційних накладок гальмівних колодок до додаткового диску.