Статті (КЕІ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті (КЕІ) by Author "Ковтанець, Т. М."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості кінетичного механізму процесу згоряння в тепловозному дизелі при озуванні палива / Могила В. І., Ковтанець М. В., Морнева М. О., Ковтанець Т. М. Наукові вісті Далівського університету. 2023. №24.(СНУ ім. В. Даля, 2023) Могила, В. І.; Ковтанець, М. В.; Морнева, М. О.; Ковтанець, Т. М.В роботі обґрунтована актуальність проблеми, метою дослідження якої є підвищення енергетичної ефективності тепловоза за рахунок поліпшення паливної економічності шляхом активації палива і раціонального використання енергії електродинамічного гальмування. Традиційні шляхи підвищення енергетичної ефективності силової установки тепловоза вичерпали себе і потрібні альтернативні способи та методи впливу на процеси, що відбуваються в ній, а також недостатньо уваги приділено раціональному використанню енергії електродинамічного гальмування, яка розсіюється в атмосферу. Сьогодні намітилася позитивна тенденція до збільшення ефективності використання палива транспортом, яка відбувається завдяки вдосконаленню процесу згоряння, технічного прогресу, переходу на альтернативні джерела енергії, але необхідні додаткові заходи щодо вдосконалення процесу згоряння палива в транспортних двигунах внутрішнього згоряння, причому, в умовах глобальної економічної кризи, з мінімальними інвестиціями в інновації. Детально проаналізовано та запропоновано опис кінетичного механізму перебігу передполум'яних реакцій озонованого палива в тепловозному дизелі, обґрунтовано вплив озонування на швидкість хімічних реакцій в процесі згоряння. Встановлена можливість використання теорії теплового самозаймання для визначення енергії активації паливної суміші, яка може бути застосована для всіх видів палив з метою уточнення існуючих моделей процесу згоряння палива та запропонована кінетична схема передполум'яних реакцій з утворенням гідроперекисів розгалуженої ланцюгової реакції, що зароджується, на ранніх етапах її розвитку. Зроблено спробу на рівні хімічних перетворень показати механізм впливу озонування палива на швидкість протікання реакцій у процесі згоряння палива, і, отже, на період затримки самозаймання. Показано можливість використання теорії теплового самозаймання для визначення енергії активації паливної суміші, яка може бути застосована для всіх видів палив з метою уточнення існуючих моделей процесу згоряння палива. Одним із перспективних напрямків є скорочення періоду затримки самозаймання, що призводить до скорочення тривалості згоряння та більш ефективного перетворення хімічної енергії палива на механічну роботу, що відстежується при зменшенні питомої ефективної витрати палива.Item Умови інтерференції ехо-сигналів, що відбиваються від бічної поверхні під час ультразвукового контролю опорних силових кронштейнів рам візків локомотивів.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Могила, В. І.; Ковтанець, М. В.; Морнева, М. О.; Ковтанець, Т. М.Експлуатаційна міцність несущих конструкцій рухомого складу залізничних доріг безпосередньо пов'язана з безпекою руху потягів. Більшість деталей ходової частини рухомого складу схильні до дії напруг, що змінюються в часі. Порушення суцільності металу зменшують робочий переріз деталі і, будучи концентраторами напруг, можуть бути початком втомного руйнування. Одним з основних елементів ходової частини локомотива є візок. Для виключення попадання в експлуатацію сталевих силових кронштейнів рам візків локомотивів з неприпустимими внутрішніми суцільностями здійснюється контроль ультразвуковим імпульсним ехо-методом. Ультразвуковий контроль є одним із найпоширеніших методів дефектоскопії. Ультразвуковий контроль дозволяє визначити найдрібніші дефекти, розташовані на значних глибинах різного металу та зварних з’єднань. Ультразвукове дослідження не руйнує і не пошкоджує зразок, що є його головною перевагою. Так само можна виділити високу швидкість і достовірність дослідження при низькій вартості і небезпеці для людини. Описано ехо-імпульсний метод, підкреслено, що принцип ехо-імпульсного методу полягає в тому, що під час генерації електричного імпульсу ультразвуковий перетворювач генерує коливання, що передаються об’єкту, який знаходиться під контролем, той самий перетворювач приймає ехо-сигнали, які відображаються від дефектів. У статті наведено графіки результатів розрахунків з математичних співвідношень умов відсутності інтерференції через вплив бічної поверхні виробу при ультразвуковому контролі каблучків силових кронштейнів локомотивних рам візків. Встановлено, що при ультразвуковому контролі каблучків кронштейнів можуть виконуватись умови існування інтерференції через вплив бічної поверхні та обґрунтовано необхідність встановлення впливу бічної поверхні при виявленні ультразвуком несуцільностей у поверхневих шарах виливків силових кронштейнів.