Наукові вісті Далівського університету № 21
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові вісті Далівського університету № 21 by Author "Ковтанець, М. В."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Вдосконалення енергетичних характеристик тепловоза шляхом оптимізації умов охолодження.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Могила, В. І.; Ковтанець, М. В.; Ковтанець, Т. М.В традиційній системі охолодження тепловозного дизеля рідкий теплоносій охолоджує кілька об'єктів: надувочне повітря, масло дизеля і деталі дизеля. Кожен з об'єктів охолодження має свій оптимальний діапазон робочих температур. При цьому температура кипіння охолоджуючого теплоносія має постійне значення при нормальних умовах навколишнього середовища, що перешкоджає одночасному використанню процесу кипіння теплоносія в охолодженні всіх об'єктів охолодження водяної системи тепловоза. У свою чергу застосування декількох різних теплоносіїв конструктивно складно і економічно невигідно. У статті представлені результати розробки механізму регулювання температури кипіння теплоносія в охолоджувальному пристрої тепловоза, що дозволить використовувати всі переваги процесу кипіння теплоносія в охолодженні деталей дизеля, масла дизеля і надувочного повітря, і при цьому використовувати єдиний теплоносій для всіх контурів охолодження. Проведено аналіз переваг та недоліків різних механізмів регулювання температури кипіння теплоносія, а саме, додавання присадок, які значно знижуючи температуру кипіння речовин в даний момент невідомі, а метод виведення присадок з теплоносія в розширювальному баку при змішуванні теплоносія всіх контурів системи являє собою серйозну проблему; зміна концентрації легкокиплячих речовин у водному розчині, який є найбільш вигідним з точки зору собівартості, та зміна тиску в резервуарі до необхідного значення. По результатам проведених досліджень встановлено, що регулювання температури кипіння теплоносія за допомогою зміни його концентрації і тиску в резервуарі дозволяє створити теплоносій з вигідними економічними та фізико-хімічними властивостями, а також дозволяє створити оптимальні умови охолодження для будь-яких погодних умов і режимів роботи, для кожного об'єкта і регулювати температуру об'єкта в реальному часі з кабіни машиніста або з допомогою автоматики і мікропроцесорної техніки.Item Поетапне продовження життєвого циклу тягового рухомого складу(СНУ ім. В. Даля, 2021) Могила, В. І.; Ковтанець, М. В.; Гупалов, М. В.; Ковтанець, Т. М.; Вакулік, М. М.Встановлено, що інтенсивність оновлення парку локомотивів і моторвагонного рухомого складу зовсім не встигала за темпом його старіння, а якщо взяти до уваги нормативні терміни служби, очевидно, що після завершення терміну експлуатації вони підлягали б списанню в установленому порядку і, тим самим, це спричинило за собою зрив перевізного процесу як вантажів, так і пасажирів. Були розглянуті одні з основних модернізацій і впроваджень локомотивного та моторвагонного рухомого складу. Для допуску на колії загального користування тягового рухомого складу, що перебував в очікуванні капітальних ремонтів з продовженням терміну служби, однак за технічним станом міг виконувати перевізну роботу, було введено поняття «поетапне продовження терміну служби» або «поетапне продовження життєвого циклу». При цьому процедура ТО-6 передбачає проведення контролю технічного стану несучих конструкцій в рамках планових видів ТО або ремонту, однак має деякі відмінності, формально ніде не закріплені, це стосується поняття «контролепридатність», тобто доступність несучих металевих конструкцій до проведення огляду. Фактор, який в першу чергу вказує, що даній одиниці рухомого складу необхідно проводити капітальний ремонт з продовженням терміну служби – це не показник міжремонтного пробігу, застосовуваний в основах планово-попереджувальної системи ремонту, а саме термін служби її від дати побудови і те, який вид ремонту (ТР-3 або капітальний) належить виконати за рік до кінця терміну служби або після його закінчення. У роботі наведено суть поетапного продовження терміну служби тягового рухомого складу, приклади типових відмов несучих конструкцій, які виникають незадовго до або після закінчення нормативного терміну служби і доведено необхідність його проведення. Приклади, наведені в статті в розрізі серій тягового рухомого складу, наочно показують, що руйнування після закінчення терміну служби в 30 років мають системний характер і вимагають вивчення з точки зору пробігів і умов роботи локомотивів.