Repository logo
  • English
  • Українська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Українська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Шевченко, Г. П."

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Духовна безпека студентської молоді: теоретичний та практичний аспекти : Звіт про НДР (заключ.)
    (СНУ ім. В. Даля, 2021) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.; Сафонова, І. О.; Безугла, М. В.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Духовне пробудження особистості
    (СНУ ім. В. Даля, 2024) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.; Безугла, М. В.; Сафонова, І. О.
    У монографії схарактеризовано теоретичні аспекти духовного пробудження особистості. Духовне пробудження розглядається як своєрідний імпульс пробудження у людини найвищих людських якостей. Джерелом духовного пробудження виступають сплячі глибокі почуття захоплення, подиву, радості, зустрічі з небаченою красою, як відповідна реакція порушених струн душі. Духовне пробудження є ключем до виховання позитивної особистості та забезпечення її духовної безпеки. Авторами розроблена цільова програма – комплекс творчих завдань та підібрано педагогічні технології, які спрямовані на духовне пробудження особистості. Монографія включає різноманітний хрестоматійний матеріал, підібраний у відповідності до проблеми дослідження. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів педагогічних спеціальностей.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Духовність особистості як складник її життєствердного образу світу
    (ПОІППО, 2019) Шевченко, Г. П.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Культурна особистість : концептуальні ідеї П. Шафера
    (2019) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т.; Безугла, М.
    В статті визначені основні концептуальні ідеї П. Шафера на розвиток культурної особистості: культурна особистість – необхідна умова розвитку Епохи Культури; основа для життя культурної особистості – художня освіта і мистецтво; культурна особистість передбачає наявність культурного світогляду, який має стояти над економічним світоглядом; охарактеризовані чотири основні контексти дослідження культури як "всеосяжного цілого" (художній, соціальний, антропологічний, ідеологічний); культурна особистість є цілісною, зосередженою, автентичною, унікальною, творчою, альтруїстичною, гуманною; визначені пріоритети Епохи Культури; культура – ключ до розвитку духовності особистості.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Методологічні аспекти дослідження духовності.
    (СНУ ім. В. Даля, 2024) Чурсін, М. М.; Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.
    В статті розглядається поняття духовності, яке залишається актуальним, попри прогрес технологій, зокрема інформаційних. Вивченню цього поняття може сприяти поява низки нових пізнавальних засобів у науці, зокрема, кібернетики, теорії систем, теорії комунікацій, синергетики і навіть теорії інформації у її класичних і семантичних концепціях. Виділяються кілька напрямів (і відповідних методів) у дослідженні духовності, пов'язаних, зокрема, з поступовим переходом у розумінні духовності від віри в Бога до примату «всесвітньої Свідомості», до раціональної свідомості, до інтелекту; із утвердженням інтелекту як властивості всього людства чи певної групи людей; з редукціонізмом, прагненням уявити феномени свідомості й духовності як щаблі еволюції мозку людини, біологічних і хімічних основ поведінки, які є й у примітивних видів, навіть вивести їх із властивостей елементарних частинок і закономірностей мікросвіту, тобто формування фізичного фундаменту духовності. Специфічною проблемою у цьому виступає узагальнення результатів вивчення духовності методами різних наук та формування загального її розуміння. Доводиться, що прагнення до редукції, формалізації, наукової строгості та однозначності в перерахованих напрямах не призводить до розкриття поняття духовності: уточнення механізмів її досягнення (аж до молекулярних, комунікаційних, програмних системних моделей) супроводжується втратою інтуїтивно сприйманої сутності духовності. Наголошується на перспективності інформаційного підходу у дослідженні духовності з урахуванням її нематеріальної природи. Об'єктивні проблеми формування узагальнення результатів у дослідженні духовності знаходять пояснення у межах концепції ієрархії контекстів, представленої Г. Бейтсоном. Виходячи з неї, відносини між повідомленням та його контекстом мають не логічну, а комунікативну природу. Звідси сутність духовності може бути розкрито шляхом редукції.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Цінності освітнього середовища як чинника культурного одухотворення суб’єктів педагогічної взаємодії
    (Zuvedra, 2019) Шевченко, Г. П.
    У статті обґрунтовано вплив цінностей освітнього середовища на культурне одухотворення суб’єктів педагогічної в зає модії і проявлення в них образу Людини Культури. Проаналізовано погляди визначних зарубіжних і вітчизняних педагогів на чинники окультурення та просвітлення людської природи. Схарактеризовано сутнісні ознаки одухотвореного образу людини культури ХХІ століття. Акцентовано увагу на негативному впливі сучасного інформаційного простору на проявлення цього образу у підростаючого покоління. Обґрунтовано необхідність формування в молоді інтересу, а згодом і потреби в одухотвореному людському діянні.

Dspace & Volodymyr Dahl East Ukrainian National University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • End User Agreement
  • Send Feedback