Browsing by Author "Shvets, N."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Питання формування хімічного кластеру в контексті імплементації підходу смарт-спеціалізації у Дніпропетровській області.(2020) Швець, Н. В.; Shvets, N.У статті проаналізовані зовнішні та внутрішні умови для формування регіонального хімічного кластеру у Дніпропетровській області на основі підходу смарт-спеціалізації та сформульовані рекомендації для проведення підготовчого етапу процесу підприємницького відкриття. Відзначено, що застосування нової моделі управління регіональним розвитком з використанням методології смарт-спеціалізації потребує створення цілісного ефективного інноваційного простору, розвиток якого може відбуватися шляхом кластеризації регіональної економіки. У результаті вивчення закордонного досвіду розвитку кластерів звернено увагу на важливу роль влади як фасилітатора, а не лідера кластерних ініціатив. Зроблено висновок про неповне опрацювання смарт-орієнтованої стратегічної цілі у Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року. Доведена доцільність обрання регіоном хімічної галузі як пріоритетної для подальшого пошуку точок розумного зростання. Розглянуто пріоритети та проєкти за хімічним напрямом, зареєстровано на європейській Платформі зі смарт-спеціалізації. Відзначено, що Дніпропетровська область має певні передумови для утворення формального регіонального хімічного кластеру на основі наявних економічних можливостей, новітніх галузевих трендів та перспектив міжсекторального та міжрегіонального співробітництва. У роботі визначені головні ознаки майбутнього хімічного кластеру та його загальна характеристика. Зроблено акцент на те, що до початку процесу підприємницького відкриття неможливо розробити конкретну модель хімічного кластеру, його профіль може стати зрозумілим лише за результатами цього процесу. Розкрито важливі аспекти та вимоги до процесу підприємницького відкриття, які треба враховувати до початку та впродовж його здійснення. Розроблено рекомендації щодо сукупності підготовчих дій, спрямованих на забезпечення повнішої ідентифікації стейкхолдерів та високої результативності процесу пошуку смарт-пріоритетів.Item Розвиток підприємництва та його роль у реалізації підходу смарт-спеціалізації в Україні галузі.(2020) Швець, Н. В.; Шевцова, Г. З.; Shvets, N.; Shevtsova, H.У статті висвітлено тенденції розвитку підприємницького сектору України та досліджено його участь в імплементації підходу смарт-спеціалізації на регіональному рівні з визначенням проблем і шляхів удосконалення процесу підприємницького відкриття. Проаналізовано сучасний стан, динаміку, чинники і проблеми розвитку підприємництва в Україні. Відзначено нарощування кількісної складової підприємницького потенціалу, збільшення частки прибуткових суб’єктів та зростання обсягів капітальних інвестицій при одночасному зменшенні інтересу з боку іноземних інвесторів до українського бізнесу. На основі аналізу експертних оцінок відомих міжнародних рейтингів акцентовано увагу на низькій інноваційній активності вітчизняного підприємництва та наявності численних вад в управлінні інноваційно-інвестиційними процесами, що унеможливлює покращення позицій України у світовій економіці та стримує інвестиції у підприємницький сектор. Для подолання негативної ситуації, прискорення інноваційного розвитку, структурної модернізації та підвищення конкурентоспроможності регіонів доцільне подальше використання сучасного підходу смарт-спеціалізації. У роботі досліджено організацію процесу імплементації цієї концепції та його перші результати на прикладі п’яти лідируючих за кількістю активних підприємств територій, а також Донецької і Луганської областей як найбільш проблемних у соціально-політичному та економічному плані регіонів. Проаналізовано склад сформованих робочих груп, смарт-орієнтовані регіональні цілі та обрані секторальні пріоритети. Встановлено відмінності у застосуванні методології смарт-спеціалізації, організації і результатах процесу підприємницького відкриття. Зроблено висновок про обмежене залучення бізнесу до процесу підприємницького відкриття та визначено причини низької зацікавленості бізнес-спільноти у цьому процесі. Представлено попереднє бачення нового інструменту комунікації основних стейкхолдерів, спрямованого на підвищення ефективності процесу підприємницького відкриття та створення нових напрямів спеціалізації і точок зростання для забезпечення сталого розвитку регіонів.