Наукові вісті Далівського університету № 20
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові вісті Далівського університету № 20 by Author "Кузьменко, С. В."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження причин транспортно ї події на перегоні між станціями імені Лотікова і шахти Черкаська.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Кузьменко, С. В.; Тарасов, В. Ю.На залізничних коліях між станц ією імені Лотіков а і станціє ю шахта Че ркаська вантажний потяг втратив керув ання гальмовою системою, в результаті чого він зіткнувся з вагона ми, що стояли на коліях станції шахта Черкаська. Попередній аналіз транспортної пригоди виявив: технічний стан га- льм івної системи локомотива і в агонів на момент відправленн я поїзда зі станції іме ні Лотіков а від- повідало діючим вимогам ; дії локомотивної бригади і складача поїзда перед відправленням поїзда при випробуванні гальм і його подальшому русі відповіда ли ч инним вимогам. Щоб з'ясувати причину аварії, було проведе но математичне моделювання рух у цього поїзда. Вихідні дані для розрахунку були наступні: поїзд складав ся з тепловоза ТГМ 6А і 11 навантажених піввагонів; довжина траси 4273 м; перегонка має ланкову структуру з яскраво вираженим спусков им характе- ром із заданою величиною ух илу 14,3 0 00 з великою кількістю криволінійних ділянок радіусом від 255 м до 1050 м; Кінцева швидкість поїзда на момент зіткнення становила 55 км год. На основі розрахунків були отримані наступні результати: достатніс ть гальм поїзда при їх норма- льній роботі для не обхі дного зниження швидкості до повної зупинки поїзда; реалізація швидкості 55 км год в кінцевій розрахунковій точці (закінчення перегону між станцією імені Лотіков а і с танц єю шахта Черкаська) можлива тільки п ри спільному використанні локомотивн ого гальм а (100 % від симального значення гальмівного зусилля), ручн ого гальм а локомотива і автогальма складу (16,1% від максимального значення гальмівного зусилля). З огляду на, що випробування гальм перед відправленн ям поїзда проводилось відповідно до д іючих ви- мо г та відсутність необхідної ефективності гальм поїзда із застосуванням випробувального гальм у- ванні на перегоні, стає очевидним, що відмова гальмівної системи стався між ста ртом поїзда до станції імені Лотіков а і початок перевірки дії гальм на ефективність при русі на перегоні. Зниження ефективності гальмівної системи поїзда через складні погодні умови при мінусовій темпе- ратурі навколишнього середовища могло бути викликано н аступними факторами: замерзанням кон- де нсату в гальмівній системі поїзда; вин икнення в иток у повітря з гальмівної магістралі вище норма- тивних значень.Item Дослідження технології обслуговування під’їзних колій промислових підприємств з метою скорочення експлуатаційних витрат.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Кузьменко, С. В.; Сергієнко, О. В.; Заверкін, А. В.Застарілі методики розробки і використання єдиних технологічних процесів на сучасному етапі розвитку залізничного транспорту не дозволяють ефективно керувати транспортним процесом і взагалі, є застарілою формою взаємодії між Укрзалізницею, Підприємством промислового залізничного транспорту та Промисловим підприємством. В статті проведений аналіз методологічних підходів щодо визначення вагової норми поїздів, на підставі чого були отримані залежності, які дозволяють враховувати більшість факторів, що впливають на економічні показники перевезення вантажу, а саме: регламентують цінову політику при взаєминах між елементами транспортної системи: Укрзалізниця – Підприємство промислового залізничного транспорту – Промислове підприємство. Визначення оптимальної ваги поїзда з урахуванням вказаних факторів дозволяє здійснювати оперативне управління підприємством промислового залізничного транспорту та передбачати регулярний перерахунок поточної вартості перевізного процесу в залежності від сформованої економічної ситуації і, відповідно, коригувати технологічний процес з урахуванням можливої зміни маси поїздів і часу транспортного обслуговування, що дозволить мінімізувати витрати підприємства. Розрахункові дослідження за удосконаленою схемою транспортного обслуговування показують, що при перевезенні вантажу у обсязі 3 млн. т. на рік тепловозом ТЕМ-2 та власними вагонами УЗ між промисловою станцією та станцією примикання Укрзалізниці, які знаходяться на відстані 30 км, зменшення транспортних витрат склало 8,5 млн. грн. на рік. Визначено, що на сучасному етапі є доцільним застосування методології взаємодії між суб’єктами господарювання у вигляді Оперативного технологічного процесу (ОТП). Він повинен враховувати поточні реалії економічних показників, таких як ставка плати за використання власних вантажних вагонів Укрзалізниці, вартість дизельного палива, заробітна плата персоналу тощо, і використовувати класичні методики тягових розрахунків.