Browsing by Author "Сафонова, І. О."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Виховання особистості у контексті позитивної педагогіки(СНУ ім. В. Даля, 2019) Сафонова, І. О.У статті висвітлено деякі аспекти виховання особистості у контексті позитивної педагогіки. Традиційна система виховання, затиснена в рамки соціального (зовнішнього) детермінізму, примусу і необхідності, скувала внутрішні можливості людини, відсторонила її від людськості, знищила інтерес до самостворення і творчості, тим самим позбавила її права бути щасливою. Пріоритет можливостей над необхідністю, інтересів над потребами, творчості над технологічністю, самодетермінації над детермінацією – нові координати виховання позитивної особистості. Суголосним нашому розумінню є визначення позитивного виховання С. В. Колесовою – науковий напрямок в теорії і практиці педагогіки, що розробляє умови, зміст, принципи та технології виховання позитивної особистості, яка відрізняється розвиненим позитивним мисленням, вираженим позитивним ставленням до світу та досвідом позитивної поведінки і побудови власного життя. Позитивна педагогіка має розставити акценти у сприйнятті дійсності і визначити новий зміст освіти. Вона спрямована на пошук позитивного в самій людині, іншій людині, відносинах, природі, світі, – і це не означає, що необхідно приймати бажане за дійсне, покладатися на самообман чи фантазії, не помічати негативних явищ, необміркованих учинків, вразливих рис характеру людей, – навпаки метою цієї нової науки є позитивний розвиток людини, завдяки якому вона здатна до свободи вибору, самоактуалізації своїх потенційних можливостей, самовиховання, самоуправління в різних життєвих ситуаціях. На сьогоднішній день позитивна педагогіка є на стадії становлення і тільки починає входити в поле українського педагогічного дискурсу, проте спектр її дослідження є надзвичайно широким. Так, потребує вивчення педагогічний аспект позитивного сприйняття світу, позитивного мислення, необхідна розробка нових технологій, умов, принципів виховання позитивної особистості.Item Духовна безпека студентської молоді: теоретичний та практичний аспекти : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2021) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.; Сафонова, І. О.; Безугла, М. В.Item Духовне пробудження особистості(СНУ ім. В. Даля, 2024) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.; Безугла, М. В.; Сафонова, І. О.У монографії схарактеризовано теоретичні аспекти духовного пробудження особистості. Духовне пробудження розглядається як своєрідний імпульс пробудження у людини найвищих людських якостей. Джерелом духовного пробудження виступають сплячі глибокі почуття захоплення, подиву, радості, зустрічі з небаченою красою, як відповідна реакція порушених струн душі. Духовне пробудження є ключем до виховання позитивної особистості та забезпечення її духовної безпеки. Авторами розроблена цільова програма – комплекс творчих завдань та підібрано педагогічні технології, які спрямовані на духовне пробудження особистості. Монографія включає різноманітний хрестоматійний матеріал, підібраний у відповідності до проблеми дослідження. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів педагогічних спеціальностей.