Repository logo
  • English
  • Українська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Українська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Safronska, I. M."

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Using Modern Digital Omnichannel Marketing Tools to Promote the Foxtrot Brand Effectively.
    (СНУ ім. В. Даля, 2024) Safronska, I. M.; Kurochkin, D. Yu.; Сафронська, І. М.; Курочкін, Д. Ю.
    In the face of growing competition in the home appliances and electronics market, omnichannel marketing is becoming a key tool for attracting and retaining customers. Artificial intelligence, influencer marketing, and augmented reality can increase business efficiency, improve customer experience, and strengthen the competitive position of the Foxtrot brand. The article aims to analyze and substantiate the effectiveness of modern digital omnichannel marketing tools for promoting the Foxtrot brand. The study aims to identify optimal strategies for using influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality to increase brand awareness, improve customer experience, and optimize business processes. The article explores measures to strengthen the Foxtrot brand’s omnichannel marketing through modern digital tools. The author analyzes the impact of artificial intelligence (AI), augmented reality (AR), and influencer marketing on increasing the effectiveness of brand promotion, improving customer experience, and optimizing operations. The author considers the prospects for longterm cooperation with influencers, which will increase brand awareness, expand the audience, and compete with Comfy, which actively involves opinion leaders in its marketing campaigns. It is proposed that a product exchange program for reviews be introduced and a focus on regional bloggers to strengthen positions in local markets. Particular attention is paid to using artificial intelligence to forecast demand, personalize content and price offers, and optimize logistics processes. The authors propose analyzing historical sales data, using machine learning algorithms to identify seasonal trends, automated generation of dynamic discounts, and improving supply chain management to reduce costs and delivery times. Integrating augmented reality is an innovative approach to increase brand trust and reduce product returns. It is proposed to develop, a mobile application with AR functionality that allows customers to virtually evaluate products in their space before purchasing. It is also recommended to launch advertising campaigns with demonstration videos of the benefits of AR to popularize the technology among users. It is concluded that the integrated integration of influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality will help strengthen the Foxtrot brand’s market position, increase customer loyalty, and increase the efficiency of omnichannel sales.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Підходи до формування ефективного маркетингового процесу в інноваційно орієнтованих підприємствах.
    (СНУ ім. В. Даля, 2025) Сафронська, І. М.; Івченко, Є. А.; Івченко, Ю. А.; Safronska, I. M.; Ivchenko, Yе. A.; Ivchenko, Yu. A.
    Формування ефективного маркетингового процесу в інноваційно орієнтованих підприємствах необхідне для адаптації до змін ринку, просування інноваційних продуктів, підвищення конкурентоспроможності, оптимізації ресурсів і зміцнення лояльності клієнтів, що забезпечує стійкий розвиток, прибутковість і лідерські позиції підприємства в галузі. Метою статті є розробка науково обґрунтованих підходів до формування та вдосконалення маркетингового процесу для інноваційно орієнтованих підприємств. Для досягнення поставленої мети були розроблені етапи формування маркетингового процесу для інноваційно орієнтованих підприємств, а також детально опрацьовані заходи з дослідження та реалізації кожного етапу. В статті запропонована схема процесу розробки маркетингової стратегії, що формується через інтеграцію традиційного комплексу маркетинг-міксу та додаткових компонентів, таких як «Люди», «Процеси» та «Фізичні докази», що забезпечують позитивний клієнтський досвід і підвищують довіру до інновацій. Визначені персоналізовані комунікації та ефективні методи прогнозування попиту, планування продуктового портфеля та розробки маркетингової стратегії з урахуванням їх особливостей. Проведений порівняльний аналіз основних моделей, їх особливостей, переваг та недоліків, визначена специфіка інноваційних підприємств. Зроблено висновок про те, що маркетинговий процес в інноваційно орієнтованих підприємствах має специфічні особливості, зумовлені акцентом на розробку унікальних продуктів, технологічні інновації та швидке реагування на зміну ринкових умов. Він базується на дослідженні потреб споживачів, прогнозуванні трендів і використанні інструментів інноваційного маркетингу, включаючи цифрові технології для ефективної взаємодії з цільовими аудиторіями. Для таких підприємств характерне активне застосування нестандартних підходів, як-от краудсорсинг, відкриті інновації та партнерства, що дозволяють оптимізувати витрати й прискорити вихід продуктів на ринок. Ключовою складовою є фокус на довгострокових відносинах із клієнтами через створення додаткової вартості, персоналізовані послуги та програми лояльності, що сприяє утриманню споживачів і формуванню їхньої довіри.

Dspace & Volodymyr Dahl East Ukrainian National University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • End User Agreement
  • Send Feedback