2021 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2021 рік by Issue Date
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
Item Способи регулювання струму мережі в системах керування електроприводом з активним фільтром.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Бєлоха, Г. С.; Шевченко, І. С.Сучасний регульований електропривод як постійного так і змінного струмів має у своєму складі перетворювачі, які є нелінійним, вони спотворюють криву вхідного струму, що є неприпустимим з точку зору якості електроенергії. Застосування силових активних фільтрів дозволяє формувати в мережі живлення струм синусоїдальної форми, при цьому не має потреби змінювати існуючу систему електропривода. Силовий активний фільтр під’єднаний до мережі та навантаження паралельно. Схема запропонованого фільтру складається з трифазного моста на повністю керованих транзисторах з зворотними діодами. На його виході конденсатор. Система керування вентилями фільтру релейна. У статті розглянуто систему керування активним фільтром незалежно від навантаження та принципи формування струму споживаного з мережі: регулювання за відхиленням, таке регулювання найбільш бажане в тих системах керування електроприводом в яких неможливо або важко технічно здійснювати вимірювання струму та напруги якірної обмотки двигунів постійного струму або статорної обмотки асинхронних двигунів; регулювання за збуренням, для більш точного регулювання, та комбіноване регулювання. За допомогою цифрового моделювання в програмі Matlab проведено дослідження принципів формування завдання на струм мережі живлення та виконаний аналіз струмів на вміст гармонік струму споживаного з мережі та струму споживаного нелінійним навантаженням. Отримані осцилограми підтверджують працездатність силового активного фільтру, струм споживаний з мережі синусоїдальний та синфазний напруги живлення. Гармонійний аналіз для різних значень потужності показав, що запропонований силовий активний фільтр гармонік забезпечує високу якість споживаного струму мережі, показники якості задовольняють умовам представлених у міжнародних стандартах на якість електроенергії (THD<5%).Item Щодо класифікації електромеханічних перетворювачів енергії(СНУ ім. В. Даля, 2021) Голубєва, С. М.; Морнева, М. О.; Golubieva, S. M.; Morneva, M. O.У статті розроблена класифікація електромеханічних перетворювачів (ЕМП), в основу якої покладено принцип електромеханічного зв'язку, що має чотири різновиди за функціональним призначенням і одинадцять різновидів класифікаційних параметрів ЕМП. В результаті дослідження одержана таблиця, в якій присутні практично всі відомі на сьогоднішній день ЕМП. Відповідно до класифікаційної таблицею все електромеханічні перетворювачі розбиті по горизонталі на енергетичні, виконавчі, вимірювальні і одноякірні перетворювачі, кожен з яких також поділяється за функціональними ознаками. По вертикалі таблиця розбита на ряд класифікаційних параметрів.Item Аналіз застосування програмного забезпечення PTV VISSIM для моделювання автотранспортних потоків(СНУ ім. В. Даля, 2021) Чернецька-Білецька, Н. Б.; Штиков, А. Р.Стаття присвячена дослідженню програмного комплексу PTV VISSIM. У роботі представлений аналіз застосування програмного забезпечення PTV VISSIM, яке призначено для створення імітаційних моделей вулично-дорожної мережі. Результати моделювання можуть бути використані для аналізу руху транспортних засобів і пішоходів, прогнозування виникнення заторів, організації раціональних графіків руху громадського транспорту і вирішення багатьох інших завдань, що дозволяють створювати на мережі вулиць досить швидкий, безпечний, та зручний рух транспортних засобів. З метою демонстрації його можливостей розроблена імітаційна модель реального перехрестя.Item Шляхи покрaщення тягових і динaмічних покaзників локомотивa(СНУ ім. В. Даля, 2021) Кoвтaнець, М. В.; Кузьменко, C. В.; Ноженко, В. C.; Cергієнко, О. В.; Климaш, A. О.; Ковтaнець, Т. М.У cтaтті проaнaлізовaно, що cеред фaкторів, які визнaчaють умови взaємодії cиcтеми «колеcо-рейкa» врaховуютьcя як конcтруктивні оcобливоcті візків локомотивів, тaк і умови руху поїздa. Ходові якоcті локомотивa у вертикaльній площині визнaчaютьcя в оcновному величиною cтaтичного прогину і cтупенем демпфірувaння реcорного підвішувaння, a нa іcнуючих локомотивaх укрaїнcької зaлізниці перевaжaє реcорне підвішувaння з відноcно низькою величиною cтaтичного прогину. Тому для зaбезпечення необхідних динaмічних покaзників при руcі локомотивa з великими швидкоcтями рекомендуєтьcя зменшити величину жорcткоcті реcорного підвішувaння, оcобливо в букcовій cтупені. Зa результaтaми проведеного теоретичного aнaлізу тa доcлідження реcорного підвішувaння локомотивів зaпропоновaні технічні рішення по cтворенню реcорного підвішувaння виcокошвидкіcного рухомого cклaду тa пропонуєтьcя кількa вaріaнтів конcтруктивного виконaння тaкого реcорного підвішувaння. При зacтоcувaнні зaпропоновaних технічних рішень конcтрукції вдоcконaленого реcорного підвішувaння cпільнa роботa першого і другого cтупенів реcорного підвішувaння дозволяє збільшити cтaтичний прогин в 6,25 рaз, що зaбезпечить cтворення виcокошвидкіcного рухомого cклaду.Item Якість транспортних послуг на різних видах транспорту(СНУ ім. В. Даля, 2021) Кириченко, І. О.; Кузьменко, Н. М.; Водолазський, О. О.Стаття присвячена актуальному питанню надання якісних транспортних послуг різними видами транспорту. У роботі розглянуто проблеми пошуку оптимальних рішень для ефективного освоєння необхідних обсягів перевезень при мінімальних витратах ресурсів. Це важливе та акту- альне питання для усіх галузей економіки нашої країни. У роботі проведено аналіз основних техніко-економічних особливостей залізничного транспорту, морського транспорту, річкового транспорту, повітряного транспорту, автомобільного транспорту. На основі проведеного аналізу було зроблено пропозицію, що якість транспортних послуг є складним поняттям. Транспортні послуги - це послуги, які завершують і (або) передують процесу матеріального виробництва. Наприклад, передача готової продукції із заводу до місця призначення для подальшого її продажу споживачам відноситься до кінцевих послуг. Доставка сировини з виробничих ділянок на завод для переробки в готову продукцію або напівфабрикати відноситься до послуг, що передують процесу виробництва матеріалів.Item Проблеми логістики розподілу імунобіологічних препаратів в епоху пандемії(СНУ ім. В. Даля, 2021) Михайлов, Є. В.; Водолазський, О. О.; Долбня, Д. М.В умовах світової пандемії велику актуальність придбали питання, пов'язані з логістикою розподілу вакцин від коронавіруса COVID - 19. При реалізації логістичних ланцюжків розподілу вакцин виникає ряд істотних перешкод, які пов’язані з тим, що транспортування і зберігання імунобіологічних препаратів вимагає створення дорогої охолоджувальної інфраструктури. Проаналізовані основні вимоги до логістичних ланцюжків розподілу вакцин і успішні приклади світової практики по їх реалізації. Встановлено, що звичайні авторефрижератори не підходять для низькотемпературної доставки вакцин. Оптимальним способом низькотемпературного автомобільного перевезення вакцин є перевезення їх у спеціальних термоконтейнерах, які для більшої надійності перевезення завантажуються в рефрижератори. Існує перспектива деякого пом'якшення вимог регулюючих органів до температурних режимів транспортування і зберігання вакцин у міру накопичення даних випробувань на стабільність імунобіологічних препаратів. Запропоновано приділити увагу стимулюванню розробки і виготовлення в Україні спеціальних низькотемпературних термоконтейнерів і створенню мережі низькотемпературних сховищ, які повинні стати регіональними розподільними центрами для імунобіологічних препаратів.Item Оцінка ризиків впровадження перспективних технічних рішень на транспорті(СНУ ім. В. Даля, 2021) Ноженко, В. С.; Кoвтaнець, М. В.; Сергієнко, О. В.; Ковтанець, Т. М.; Вакулік, М. М.У статті проаналізовані можливі шляхи інвестицій для розвитку технологій виробництва на прикладі залізничного транспорту і пов'язаний з цим процес прийняття рішень. У роботі використовувався метод оцінки ризику при впровадженні інноваційних технічних рішень для поліпшення фрикційної взаємодії в двоточковому контакті «колесо-рейка» на основі методу Монте-Карло. Результатами імітаційного моделювання є прогнозування найбільш і найменш ризикованих технічних рішень для впровадження на залізничному транспорті, спрямованих на їх зниження.Item Дослідження трансформації транспортної логістики в Україні в умовах індустрії 4.0.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Клюєв С.О., Юров Б.В.; Клюєв С.О., Юров Б.В.В статті розглянуті основні елементи майбутньої модернізації транспортної логістики: розумний рухомий склад, безпілотні транспортні засоби, розподілені реєстри, технології 3D-друку й Інтернету речей. Наведено огляд Індустрії 4.0, її характерні риси та очікування від її впровадження. Досліджено зміни, які можуть статися із основними складовими частинами логістики в Індустрії 4.0: матеріальним потоком, логістичною операцією, логістичною функцією, логістичним ланцюгом постачання, логістичною мережею, логістичною системою. Показано, що в Індустрії 4.0 в логістичному ланцюгу поставок зменшиться кількість можливих напрямів протікання матеріального потоку, а продукція одразу після її виготовлення буде відправлятися покупцю.Item Удосконалення системи управління безпекою руху на залізничному транспорті(СНУ ім. В. Даля, 2021) Чернецька-Білецька, Н. Б.; Баранов, І. О.; Мірошникова, М. В.Проведений аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду забезпечення безпеки руху на залізничному транспорті в міжнародному сполученні. Визначені проблеми розвитку єдиної залізничної мережі Європи в галузі експлуатаційної сумісності та безпеки при організації міжнародних перевезень. Призначення єдиної системи менеджменту безпеки руху на залізничному транспорті в міжнародному сполученні полягає в реалізації єдиної стратегії і постійно діючих механізмів досягнення і підтримки позитивних тенденцій в забезпеченні безпеки руху; координації діяльності національних залізничних адміністрацій щодо реалізації цієї стратегії і механізмів; організації обміну досвідом та впровадження передового досвіду. Розроблено проєкт єдиної системи менеджменту безпеки руху на залізничному транспорті в міжнародному сполученні і реалізовано підхід «системи управління». Складені шість основних принципів єдиної системи менеджменту безпеки руху на залізничному транспорті, які відповідають міжнародній практиці і стандартам в галузі залізничної безпеки.Item Контакт гребеня колеса з бічною поверхнею рейки і опір руху при реалізації тягового моменту колесом локомотива(СНУ ім. В. Даля, 2021) Кириченко, І. О.; Кашура, О. Л.Стаття присвячена актуальному питанню ефективності роботи рейкового транспорту, а саме - технічного удосконалення засобів тяги – локомотивів, моторних вагонів. При дослідженні зчіпних властивостей локомотивів на рейковому шляху виключається практично повністю небезпека, що виникає від неадекватності умов експерименту та рядової експлуатації. Але недоліками таких експериментів є значні витрати коштів, часу і головне, складність виділення для дослідження впливу якогось одного фактору. В теорії тертя кочення основною характеристикою є залежність між силою тертя зчеплення і величиною швидкості відносного ковзання контактуючих поверхонь.Item Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – № 6 (270).(СНУ ім. В. Даля, 2021)Item Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – № 5 (269).(СНУ ім. В. Даля, 2021)Item Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – № 4 (268).(СНУ ім. В. Даля, 2021)Item Система керування комплексу енергозабезпечення будівлі(СНУ ім. В. Даля, 2021) Асманкіна, А. А.; Лорія, М. Г.; Целіщев, О. Б.Оптимізація використання вичерпних джерел енергії та перехід до відновлювальних набирає обертів в усьому світі. Особливо перспективними наразі стають схеми спільного використання ґрунтових теплових насосів разом із сонячними тепловими панелями (геліоколекторами) та вітрогенераторами. Це дозволяє підвищити частку використання відновлюваної енергії з навколишнього природного середовища в загальному енергоспоживанні. З сучасними досягненнями технологій почала відбуватися відкритість ресурсів, котрі раніше були поза досягненням у використанні будь-ким, крім мілітаризованої сфери. З приходом відкритості існування нових технологій прийшла ера мікромініатюризації та спрощення виробництва елементів, з яких вони побудовані. Для людства постала нова задача – навчитися використовувати відновлювані джерела енергії у повсякденному житті. З’явилась потреба у знаходженні самого підходу використання цих джерел, на ряду з тими, що ми звикли використовувати. В результаті проведеного аналізу була підтверджена доцільність використання як відновлювальних джерел енергії, так і централізованих та не відновлювальних. Але постало нове питання – як забезпечити систему більш доступним обладнанням та уніфікованими деталями. У статті розглянута доцільність створення комплексу енергозабезпечення будівлі, здатного працювати дистанційно і незалежно від прямих енергоресурсів, що призведе до значного підвищення рівня захищеності від нестабільності температурних перепадів і перепадів в електричній мережі. Також метою є оптимізація системи енергозабезпечення будівлі. Були розглянуті методи регресійно- корелляційної побудови математичної моделі за результатом експерименту, досліджені побудовані криві емпіричних та експериментально отриманих показників енергозберігаючою комплексної системи будівлі, приведений тепловий баланс та логічно-структурна схема оптимізації.Item Modeling of the Electric Drive of the Main Motion of the Rolling Cage As a Multi-Mass Electromechanical System.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Shevchenko, I. S.; Rudniev, Y. S.; Romanchenko, J. A.; Шевченко, І. С.; Руднєв, Є. С.; Романченко, Ю. А.The model of rolling stand of a thick-plate rolling mill 3000 has been designed in the work in order to determine the oscillations frequencies that occur during operation, the effect of their amplitude on the dynamic deviations of the speed of the working body from the specified one. Presented results of the research dynamic to rolling cage 3000 at presentation her as seven masses electromechanic system. Shown influence clearance in mechanical issue on dynamic of the mechanism. The research by the method of mathematical modeling in the design and operation of mechanical equipment is substantiated. The design diagram of mechanical part of the electromechanical system is presented. Using the simulation results it was confirmed that the influence of internal viscous friction in shafting on the oscillation damping is not significant in relation to the damping properties of electric drive. Therefore, in the first approximation, it can be ignored. The electric drive of the rolling stand was considered as a TP-D system with speed and current regulators at their standard settings to the modular optimum. To reduce the magnitude of the elastic moments in the kinematic chain of the stand the armature current intensity generator in the electric drive is used. Simulation of the processes was carried out in Simulink of the MATLAB package. The stand model is designed according to design scheme and reflects the branching into two channels with their combination through an elastic element – the material that is rolled. Based on real geometry and taking into account the properties of material the stiffness of shafts of mechanical transmissions were calculated. The model was set to a rolling program with a variable speed – in order to compensate the thickness difference, which corresponds to modern technological trends. Comparing the simulation results, it was found that the presence of a gap provokes the appearance of self-oscillations, the damping of which in a real mechanical system will occur due to damping properties of the shafts. The damping of oscillations takes place due to the damping properties of the electric drive. The appearance of a gap in the spindles leads to an increase in the system vibration frequency (70-80 Hz).Item Object Adaptation of Drag and Drop Technology for Web-System Interface Components(СНУ ім. В. Даля, 2021) Ратов, Д. В.; Ratov, D. V.Today, in the development of information systems, cloud technologies are often used for remote computing and data processing. There are web technologies, and on their basis, libraries and frameworks have been developed for creating web applications and user interfaces designed for the operation of information systems in browsers. Ready-made JavaScript libraries have been developed to add drag and drop functionality to a web application. However, in some situations, the library may not be available, or there may be overhead or dependencies that the project does not need to use it. In such situations, an alternative solution provides the functionality of APIs available in modern browsers. The article discusses the current state of the methods of the Drag and Drop mechanism and proposes a programmatic way to improve the interface by creating a class for dragging and dropping elements when organizing work in multi-user information web systems. Drag and Drop is a convenient way to improve the interface. Grabbing an element with the mouse and moving it visually simplifies many operations: from copying and moving documents, as in file managers, to placing orders in online store services. The HTML drag and drop API uses the DOM event model to retrieve information about a dragged element and update that element after the drag. Using JavaScript event handlers, it is possible to turn any element of the web system into a drag-and-drop element or drop target. To solve this problem, a JavaScript object was developed with methods that allow you to create a copy of any object and handle all events of this object aimed at organizing the Drag and Drop mechanism. Basic algorithm of Drag and Drop technology based on processing mouse events. The software implementation is considered and the results of the practical use of object adaptation of the Drag and Drop technology for the interface components of the web system - the medical information system MedSystem, in which the application modules have the implementation of the dispatcher and the interactive window interface are presented. In the "Outpatient clinic" module, the Drag and Drop mechanism is used when working with the "Appointment sheet". In the "Hospital" module of the MedSystem medical information system, the Drag and Drop mechanism is used in the "List of doctor's appointments". The results of using object adaptation of Drag and Drop technology have shown that this mechanism organically fits into existing technologies for building web applications and has sufficient potential to facilitate and automate work in multi-user information systems and web services.Item Проєктні ризики розвитку інфраструктури транспорту(СНУ ім. В. Даля, 2021) Шворнікова, Г. М.; Сорока, С. І.Стаття присвячена дослідженню актуальних питань, що пов’язані з визначенням ризиків у проєктах розвитку транспортної інфраструктури. У роботі проведено аналіз досліджень проблем управління ризиками у транспортному будівництві, визначено поняття проєктного ризику та факторів, що визначають можливість їх настання. Наведено статистичні дані щодо інвестицій у транспорту галузь та підтверджено необхідність розробки інвестиційних проєктів щодо розвитку інфраструктури транспорту. Запропоновано класифікацію ризиків при реалі- зації проєктів транспортної інфраструктури на кожному етапі життєвого циклу, визначено фактори ризиків.Item Програмні засоби аналітичної підтримки обліку продажів інтернет-магазину(СНУ ім. В. Даля, 2021) Шумова, Л. О.; Ячменьов, А. В.У статті розглянуто питання щодо проектування інформаційно-аналітичної системи для обліку та прогнозування продажів інтернет-магазину з метою підвищення ефективності його управління. Розроблено базу даних у MySQL та необхідні програмні засоби для обліку торгових операцій інтернет-магазину; програмний модуль на С# для прогнозування обсягів продажів на основі моделі авторегресії. Представлено схему інтеграції розроблених програмних засобів у інформаційно-аналітичну систему управління інтернет-магазином.