Статті (КПУММ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті (КПУММ) by Issue Date
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Безробіття під час війни: аналітичні аспекти.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Хандій, О. О.; Шестопалов, В. І.; Khandiі, O. O.; Shestopalov, V. I.Зростання рівня безробіття одночасно є проявом негативних явищ в економіці країни і фактором, який обумовлює подальше погіршення економічного стану і зниження ВВП. Кількість безробітних в Україні неухильно зростала з початку війни, маючи форму прихованого безробіття. Внесення змін в трудове законодавство спростило механізми звільнення під час воєнного стану та окремі питання працевлаштування і оформлення трудових договорів, створюючи можливості для прискорення міжорганізаційного руху персоналу. Проте в умовах воєнного стану і руйнівних наслідків військового конфлікту, таких як: масштабні внутрішні переміщення населення, руйнування критичної інфраструктури, втрата майна підприємствами, ринок праці потребує від держави максимальної підтримки всіх учасників задля недопущення подальшого погіршення соціально-економічного стану країни, а не лише вирішення питань нормативного регулювання зайнятості і безробіття. В статті проаналізовано рівень безробіття в довоєнні часи та в умовах воєнного стану. Особлива увага приділяється впливу війни на підприємницьку діяльність та зайнятість населення України. Досліджена динаміка зайнятості за регіонами та зміни в оплаті праці. Враховуючи високий рівень людських та майнових втрат країни і наслідки війни, актуальними питаннями сьогодення є не лише безпекові та усунення негативних наслідків, але і відновлення. Планування та розробка стратегій відновлення України розпочато як на національному, так і регіональному рівнях. Це тривалий процес, який потребує високої залученості всіх представників суспільства і органів влади, місцевого самоврядування і напрацювання заходів, які дозволять досягти довоєнного стану не лише економіки країни, а і вирішити проблеми соціально-економічної сфери, подолати високий рівень безробіття. В роботі розглянуто стратегічні заходи, спрямовані на релокацію бізнесу, підтримку безробітного та зайнятого населення задля стримування подальшого зростання кількості безробітного населення. Запропоновано заходи, які сприятимуть зростанню рівня зайнятості населення, розвитку бізнесу та підприємництва.Item Управління обліково-фінансовим забезпеченням витрат враховуючи принципи інтегрованих маркетингових комунікацій.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Васюренко, Л. В.; Орлова-Курилова, О. В.; Співак, С. І.В умовах відокремлення підприємств з різними конфігураціями власності, підключення механізмів незалежного ці- ноутворення і самостійного планування, формування інших сторін ринкової економіки модифікуються цільовий курс усієї системи управління підприємством і її сьогоднішнє призначення – створення інформаційно-аналітичної основи прийняття адміністративних управлінських рішень. В статті зазначено, що обліково-фінансове забезпечення представляється корисним для стримування ризикованої господарської діяльності суб'єктів господарювання, а також як запевнення зацікавлених сторін у тому, що ресурси не будуть витрачені даремно. При тому, що бухгалтерський облік також зображувався як керівник ресурсів через цільове та цільове фінансування, а з іншого боку, маркетингові комунікації були наголошені в постмодерністських і постметафізичних дискурсах, в той час як вони також прагнули досягти комерційних цілей. Зроблено висновок про те, що роль обліково-фінансового забезпечення витрат повинно мати за мету кількісні цілі ефективності, як корисні форми об’єктивного вимірювання, хоча в своїй ролі іноді конфліктують з організаційними цілями, такими як управлінська досконалість отримання економічного ефекту. Акцентовано увагу на тому, що управлінська неоднозначність при прийнятті рішень очевидна між риторикою посилення демократичних процесів у вирішенні того, що слід фінансувати, і суперечливим акцентом на повноваженнях постачальників фінансування у прийнятті рішень. Така неоднозначність свідчить про побоювання втрати контролю над ресурсами зацікавленими користувачами інформації. Авторами зазначено, що показники обліково-фінансового забезпечення повинні розглядатися як корисні маркетингові інструменти для демонстрації успіху розширення заходів залучення ресурсів. Якщо на підприємстві буде створена удосконалена система обліково-фінансового забезпечення задля ефективного менеджменту з застосуванням принципів інтегрованих маркетингових комунікацій, відповідно створення інформаційного забезпечення процесу моніторингу, планування, контролю та прийняття рішень за рахунок виявлення закономірностей функціонування суб'єкта господарювання на різних стадіях життєвого циклу; пошуку причинно-наслідкових зв'язків зміни ключових індикаторів діяльності під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів; діагностики фінансового стану в умовах глобальної економічної кризи.Item Розбудова економіки України у повоєнний час: нариси.(2022) Бєлоусова, Л. І.; Літвінова, І. М.; Бєлоусов, Я. І.; Belousova, L.; Litvinova, I.; Belousova, Y.Item Дисбаланси та протиріччя в політиці доходів, що дестабілізують якість трудового життя(СНУ ім. В. Даля, 2024) Хандій, О. О.; Івченко, Ю. А.У статі розглянуто політику доходів і оплати праці в України в сучасних умовах воєнного стану. Незважаючи на відновлення, війна призвела до скорочення робочих місць і доходів, інвестицій, зменшення купівельної спроможності і обсягів накопичених активів, відтоку робочої сили. Виявлено дисбаланси та протиріччя, що дестабілізують якість трудового життя. Проведено аналіз розривів між прожитковим мінімумом та середньою заробітною платою. Визначено, що прожитковий мінімум в Україні не показує, скільки грошей потрібно заробляти, щоб себе утримувати і задовольняти основні потреби, а лише слугує базою розрахунку соціальних виплат та заробітної плати в бюджетній сфері за тарифною сіткою. Визначено розрив між законодавчо встановленим і фактичним прожитковим мінімумом, який зберігається на високому рівні. Розглянуто співвідношення мінімальної заробітної плати до середньої заробітної плати. В дослідженні визначено, що розрив між мінімальною заробітною платою та середньою досягає рекомендованого рівня не шляхом пропорційного зростання, а шляхом стримування зростання як одного, так і іншого показника. Співвідношення мінімальної заробітної плати до середньої протягом 2022-2023 рр. склало 49,0-53%, при рекомендованому Міжнародною організацією праці і Світовим банком співвідношенні на рівні 50- 60%. Досліджено взаємозв’язок між підвищенням мінімальної заробітної плати та відповідним рівнем інфляції, що сприятиме збільшенню податків, зменшенню інвестицій, зростанню бюджетного дефіциту та подальшій інфляції і збільшення вартості кредитних ресурсів, протидіятиме відновленню. Проведено аналіз тарифної системи оплати праці та визначено дискримінаційне формування посадових окладів перших 12 розрядів ЄТС (єдиної тарифної сітки). Неконкурентоспроможність оплати праці в Україні порівняно з оплатою праці в європейських країнах визначено стримуючим фактором щодо прийняття рішення мігрантами про повернення в Україну. Проаналізовано динаміку заборгованості виплати заробітної плати за 6 років та гендерні розриви в оплаті праці. За результатами дослідження визначено гендерні розриви в оплаті праці.Item Стратегічне управління та інвестиційно-логістична стратегія в умовах війни в Україні: виклики та можливості(СНУ ім. В. Даля, 2024) Бучнєв, М. М.; Івченко, Є. А.У статті розглянуто вплив стратегічного управління на ефективність інвестиційно- логістичної стратегії в умовах війни в Україні. Проаналізовано виклики, з якими стикаються підприємства в умовах конфлікту, а також розглянуті можливості для оптимізації процесів управління та стратегічного планування. Окреслені важливі аспекти стратегічного управління та розробки інвестиційно-логістичних стратегій в умовах нестабільності та конфліктів. Метою розробки інвестиційно-логістичної стратегії в умовах війни в Україні є забезпечення безперебійності та стабільності бізнес-процесів та інвестиційних портфелів. Ця стратегія спрямована на оптимізацію використання ресурсів, мінімізацію ризиків та забезпечення відповідності бізнес- процесів етичним та правовим стандартам, яка включає пошук нових можливостей для інвестування та розвитку в умовах військового конфлікту. Умови війни в Україні створюють складні виклики для стратегічного управління та інвестиційно- логістичної стратегії. Господарська нестабільність, ризики супроводжуючі збройний конфлікт та навколишня необхідність у безпекових заходах створюють унікальне середовище, яке потребує спеціалізованого підходу до управління та планування інвестиційних та логістичних стратегій. Сучасне стратегічне управління логістикою та інноваціями відіграє важливу роль у розвитку підприємств. Інновації в логістиці охоплюють різноманітні аспекти, такі як використання передових технологій, впровадження нових методів управління запасами, оптимізація поставок та використання новітніх транспортних рішень. Стратегічне управління логістикою та інноваціями включає в себе пошук та впровадження новаторських підходів до управління логістичними процесами з метою покращення ефективності та конкурентоспроможності. Розробка та застосування інвестиційно-логістичної стратегії дозволяє підприємствам підвищити швидкість та точність виконання логістичних процесів, зменшити витрати на зберігання та транспортування, підвищити рівень обслуговування клієнтів та зайняти більш конкурентну позицію на ринку. Логістика є необхідним компонентом та важливим інструментом в сучасній економіці. У зв'язку з військовим конфліктом в Україні багато існуючих ланцюгів постачання перестали функціонувати. Тому виникає проблема розвитку ефективної системи їх відновлення та управління. У 2023 році український логістичний сектор в цілому відновився після «шоку», спричиненого початком повномасштабної війни наприкінці лютого 2022 року, але залишається перед серйозними викликами на внутрішньому ринку. Ця стаття присвячена аналізу викликів та можливостей, які виникають у контексті стратегічного управління та розробки інвестиційно- логістичної стратегії в умовах війни в Україні.Item Проблематика формування безпекоорієнтованого управління в організаціях.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Галгаш, М. Р.; Halhash, M. R.Визначено, що в час військових конфліктів, економічних криз, природними катаклізмами, невизначених ризиків тощо проблематика пов’язана із безпекою організацій є найбільш актуальною. Показана актуальність дослідження предметної області з формування безпекоорієнтованого управління в організаціях. Обґрунтовано, що безпекоорієнтовані організації в нестабільних умовах є гарантами функціонування загальної національної економіки, а також гарантами економічної стабільності та фінансової стабільності. Визначено основні засади та проблематику формування безпекоорієнтованого управління в організаціях. Приведені різні моделі управління, виходячи з корпоративної культури як і окремих країн, так і певних підприємств. Визначено зв'язок між моделлю управління та формою власності підприємства. Визначено напрями впровадження системи безпекоорієнтованого управління в організаціях та сферу виникнення конфліктів усередині організації, з точки зору різних підходів до системи управління. Ідентифіковано чинники, які впливають на безпекоорієнтованість управління, зокрема, різні підходи до інновацій в діяльності виконавців та підрозділів, різні погляди на критерій збільшення вартості підприємства, різний характер організаційної культури. Сформульовано робочі дослідницькі гіпотези щодо впливу ключових чинників на безпекоорієнтованість підприємства. Обґрунтовано доцільність аналізу безпекоорієнтованості управління на основі концептуальних положень класичної, неокласичної, інституційної та неоінституційної економічних шкіл та відповідних теоретичних концептів. Показано, що всередині організацій можуть виникати протиріччя і конфлікти між менеджментом організації, які обумовлені різною природою відносин до середовища функціонування організації та раціонального співвідношення безпекової та ринкової складових розвитку підприємства. Запропоновано структурування суб’єктів управління організації та виділено їх три типи: з домінуванням орієнтації на зовнішнє середовище (СУДОЗС); з домінуванням орієнтації на внутрішнє середовище (СУДОВС); без домінуючої орієнтації (СУБДО).Item Developing Ukrainian Enterprises Using Neural Networks(СНУ ім. В. Даля, 2024) Pohorelova, K. А.; Pogorelov, Y. S.; Погорелова, К. А.; Погорелов, Ю. С.The article explores the features of using neural networks for the development of Ukrainian enterprises. It examines the theoretical foundations of neural networks, their history, types, and examples of application in various industries. Special attention is given to analyzing the factors influencing enterprise development, such as technological innovations, economic conditions, organizational changes, competition level, and market conditions. It is shown that technological progress is a key factor in the development of enterprises in the modern world. The current state of development of Ukrainian enterprises is investigated in the context of adapting to new economic conditions, particularly during the war. The war in Ukraine significantly affects the economy, including the business sector. Internal challenges include political instability, economic reforms, workforce shortages due to mobilization, power outages, and the need for modernization of production facilities. External factors include global competition, the influence of international markets, and economic sanctions. Despite the challenging conditions, Ukrainian enterprises have growth opportunities through the implementation of the latest technologies, such as neural networks. The main challenges and opportunities for Ukrainian business are analyzed, and the directions for using neural networks for enterprise development are proposed for each development factor, considering the specifics of business operations in Ukraine. Specific examples of successful implementation of neural networks in the banking sector (PrivatBank), IT companies (SoftServe), and the agro-industrial complex (MHP) are provided. The article analyzes the advantages and disadvantages of using neural networks, such as increased efficiency, forecasting accuracy, service personalization, risk reduction, and challenges related to high costs, integration complexity, lack of qualified personnel, and data quality dependency. The prospects for enterprise development using neural networks are considered: productivity improvement, product and service quality enhancement, efficient resource management, risk reduction, innovative development, market adaptation, and resilience support. It is proven that the use of neural networks has significant potential for transforming enterprises, making them more efficient, flexible, and innovative.Item Підвищення задоволеності працею: вітчизняний та міжнародний досвід.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Хандій, О. О.; Кобцева, Д. А.Задоволеність працею є одним із найважливіших факторів, що впливають на результати роботи персоналу, спосіб життя та соціальне життя. У сучасному конкурентному бізнес-середовищі вкрай важливо не лише залучати найкращі таланти, але й дбати про безперервний розвиток робочої сили та її задоволеність працею. Інвестуючи в розвиток співробітників, організації можуть підвищити їх задоволеність працею, продуктивність і культуру інновацій та співпраці. Метою формування та розвитку задоволеності працею є залучення потенційних кандидатів, утримання та мотивація компетентних працівників, сприяння досягненню цілей компанії. У дослідженні розглядаються різні аспекти задоволеності працею та чинники впливу на її рівень, такі як корпоративна культура, комунікації з керівництвом, лояльність, зміст роботи, навчання, винагороди та можливості визнання, командна робота та стосунки з підлеглими. Розглянуто приклади підвищення мотивації персоналу в інших країнах, що можуть бути корисними для українських компаній. Зазначено, що існує пряма залежність між задоволеністю працею та її продуктивністю. Наведено приклади успішного впровадження програм розвитку соціально-трудових відносин в Україні та зазначено, що завдяки просуванню цього напрямку, можна не тільки збалансувати вітчизняний ринок праці, а і стрімко розвивати його, адаптуючись під сучасні тенденції світового ринку. У різних країнах існують відмінності у підходах до управління задоволеністю працею та способах її вимірювання. Деякі країни активно застосовують програми корпоративної соціальної відповідальності, що спрямовані на поліпшення умов праці та стимулювання задоволеності працівників їх роботою. Україна стикається з різноманітними викликами у сфері праці, включаючи забезпечення гідного рівня заробітної плати, створення безпечних умов праці, надання можливостей кар'єрного зростання та формування корпоративної культури, підвищення змістовності трудового процесу, розвиток соціального діалогу. Дослідження свідчать, що рівень задоволеності працею значно різниться залежно від сектору економіки, розміру компанії, регіону та демографічних факторів.Item Роль цифрових комунікацій у підвищенні ефективності управлінських процесів.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Бучнєв, М. М.; Сучков, І. О.Створення комунікаційного середовища є важливою складовою комунікаційної політики підприємства. Комунікативне середовище в такому контексті повинно поєднувати стійкість і динамізм, керованість та спонтанність, сучасний та попередній досвід, не обмежуючись тільки внутрішньою структурою організації. Комунікативне середовище – це, перш за все,соціальні норми, цінності, етико-моральні погляди, творча атмосфера тощо. Наукова стаття присвячена дослідженню ефективних засобів комунікації в управлінні підприємством, які стають критично важливими для досягнення бізнес-успіху в умовах зростаючої конкуренції та технологічного прогресу. Дослідження акцентує увагу на різноманітних формах і напрямках комунікації, які впливають на внутрішні та зовнішні процеси в підприємствах. Зокрема, представлені основні інструменти сучасної комунікації, такі як електронна пошта, месенджери, відеоконференції, спільні платформи для документів, системи управління проектами, блоччейн-технології та чат-боти. Стаття також висвітлює значення чіткої і своєчасної комунікації для підвищення продуктивності працівників, зменшення конфліктів і непорозумінь, а також для покращення обслуговування клієнтів. Окрему увагу приділено перевагам впровадження чат-ботів у бізнес-процеси, які здатні автоматизувати обслуговування клієнтів, підвищити якість комунікації та знизити навантаження на працівників. Зазначено, що ефективні комунікаційні стратегії забезпечують зростання лояльності клієнтів, сприяють залученню талановитих спеціалістів і зміцненню конкурентних позицій підприємства. Стаття містить аналіз впливу комунікаційних практик на бізнес-показники, а також практичні рекомендації для впровадження інновацій у комунікаційних системах управління. В результаті обговорюється, як налагодження ефективних комунікацій може суттєво покращити загальну ефективність роботи підприємств і сприяти досягненню бізнес-цілей. Узагальнюючи, стаття підкреслює, що сучасні засоби комунікації не лише оптимізують внутрішні процеси, але й стають важливими компонентами стратегії управління, здатними забезпечити підприємству конкурентні переваги.Item Цифрова трансформація систем управління бізнес-процесами на українських підприємствах.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Івченко, Є. А.; Хімченко, А. О.; Ivchenko, Ye. А.; Himchenko, А. О.У статті розглянуто актуальні проблеми цифрової трансформації систем управління бізнес-процесами на українських підприємствах. Визначено, що в умовах швидких змін у бізнес-середовищі компанії змушені адаптуватися до нових технологій, які впливають як на технічні аспекти ведення бізнесу, так і на поведінку споживачів. Жорстку конкуренцію розглянуто однією з ключових причин активного впровадження цифрових технологій, що змушує підприємства шукати нові способи оптимізації операцій, підвищення ефективності та скорочення витрат. Проаналізовано особливості цифрової трансформації управління бізнес- процесами в Україні. Виявлено основні виклики та перспективи для підприємств, що розглядають впровадження цифрових технологій. Розглянуто сучасні підходи до цифрової трансформації, серед яких використання таких інструментів, як RFID- мітки, блокчейн, голосові помічники, хмарні сервіси, CRM-системи, Business Process Management (BPM) та Robotic Process Automation (RPA). Визначено, що цифрові технології активно змінюють маркетингові процеси, дозволяючи більш ефективно залучати клієнтів через персоналізовані рекламні кампанії та аналітику даних. Автоматизацію бізнес-процесів розглянуто як можливість скоротити витрати на персонал, прискорити виконання завдань, мінімізувати помилки, спричинені людським фактором, та покращити якість продукції та послуг. Розглянуто вплив цифрової трансформації на логістику та управління ланцюгами постачань. Використання IT-рішень, аналітики великих даних та штучного інтелекту допомагає підприємствам підвищувати продуктивність, зменшувати витрати та оптимізувати роботу складських систем. У сфері фінансів та управління ризиками також спостерігається активне впровадження цифрових рішень, зокрема блокчейн-технологій, що забезпечують підвищену безпеку та прозорість фінансових операцій. Проте поряд із перевагами цифрової трансформації вказано основні виклики, з якими стикаються українські підприємства. Зазначено, що ефективне управління цифровими змінами потребує стратегічного підходу та комплексного аналізу потреб бізнесу. Наведено приклади використання цифрових рішень в Україні. Розглянуто цифрові сервіси ПриватБанку та Ощадбанку, які активно інтегрують сучасні фінансові технології для автоматизації банківських операцій. Проаналізовано потенціал українських ІТ- компаній, які розробляють конкурентоспроможні цифрові рішення для бізнесу, що можуть стати альтернативою закордонним аналогам.Item Using Modern Digital Omnichannel Marketing Tools to Promote the Foxtrot Brand Effectively.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Safronska, I. M.; Kurochkin, D. Yu.; Сафронська, І. М.; Курочкін, Д. Ю.In the face of growing competition in the home appliances and electronics market, omnichannel marketing is becoming a key tool for attracting and retaining customers. Artificial intelligence, influencer marketing, and augmented reality can increase business efficiency, improve customer experience, and strengthen the competitive position of the Foxtrot brand. The article aims to analyze and substantiate the effectiveness of modern digital omnichannel marketing tools for promoting the Foxtrot brand. The study aims to identify optimal strategies for using influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality to increase brand awareness, improve customer experience, and optimize business processes. The article explores measures to strengthen the Foxtrot brand’s omnichannel marketing through modern digital tools. The author analyzes the impact of artificial intelligence (AI), augmented reality (AR), and influencer marketing on increasing the effectiveness of brand promotion, improving customer experience, and optimizing operations. The author considers the prospects for longterm cooperation with influencers, which will increase brand awareness, expand the audience, and compete with Comfy, which actively involves opinion leaders in its marketing campaigns. It is proposed that a product exchange program for reviews be introduced and a focus on regional bloggers to strengthen positions in local markets. Particular attention is paid to using artificial intelligence to forecast demand, personalize content and price offers, and optimize logistics processes. The authors propose analyzing historical sales data, using machine learning algorithms to identify seasonal trends, automated generation of dynamic discounts, and improving supply chain management to reduce costs and delivery times. Integrating augmented reality is an innovative approach to increase brand trust and reduce product returns. It is proposed to develop, a mobile application with AR functionality that allows customers to virtually evaluate products in their space before purchasing. It is also recommended to launch advertising campaigns with demonstration videos of the benefits of AR to popularize the technology among users. It is concluded that the integrated integration of influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality will help strengthen the Foxtrot brand’s market position, increase customer loyalty, and increase the efficiency of omnichannel sales.Item Formation of the System of Organizational Support for the Development of Territorial Communities of Ukraine: Theoretical Aspects.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Bilous, Y. Y.; Vasylenko, V. A.; Білоус, Я. Ю.; Василенко, В. А.The article explores the theoretical aspects of the formation of a system of organizational support for the development of territorial communities in Ukraine. In the context of deep socio-political changes, decentralization reforms and challenges caused by the full-scale aggression of the Russian Federation, territorial communities act as key social institutions that ensure sustainable development, civic activity and stability at the local level. It is emphasized that at the current stage of Ukraine's development, the territorial community is transforming from an administrative-territorial unit into a full-fledged organizational system that encompasses all elements of public life and is a subject of socio-economic growth. The purpose of the article is to clarify the conceptual apparatus and conceptual foundations of organizational support for the development of territorial communities, as well as to substantiate the need for a systemic approach to building effective management models at the community level. Scientific approaches to the interpretation of the concepts of "community", "development", "organizational system" and "management system" are analyzed. A territorial community should be considered as a complex, dynamic, open, structured system in which various subjects interact: local government bodies, citizens, business, public organizations and other institutions. Such a systemic approach allows for a better understanding of the mechanisms of its functioning, adaptation to changes and opportunities for strategic planning. In view of this, the organizational support of the development of a territorial community is interpreted as a management activity aimed at creating conditions for quantitative and qualitative positive changes in the life of the community. The article also emphasizes the importance of forming an effective management system that takes into account the needs of residents, the resource potential of the territory and the requirements of the modern global environment. A systemic model of a territorial community as an organizational system is proposed, based on a hierarchical management structure, integrity, openness, interconnection of all elements and a focus on sustainable development. Such a model allows for the effective implementation of state policy at the local level, strengthening local democracy and improving the quality of life of the population. The work formulates a refined definition of the concept of "organizational support for the development of territorial communities", which takes into account the complexity and multicomponent nature of development processes at the local level.Item Еволюція нейромереж та їхня роль у маркетингу.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Погорелова, К. А.; Pohorelova, K. А.Досліджено еволюцію нейромереж та їхню роль у сучасному маркетингу. Розглянуто історичний розвиток нейромереж — від перших теоретичних моделей У. Маккалока та В. Піттса до сучасних мультимодальних систем. Стисло висвітлено розвиток теоретичних засад побудови нейромереж. Показано, як нейромережі трансформували маркетингові підходи: від аналізу транзакційних даних у 1990-х на ранніх етапах розвитку нейромереж, впровадження персоналізованих рекомендаційних систем та автоматизованих платформ управління контентом (2000–2010) до мультимодальних нейромереж сучасності, які у перспективі дозволять перейти до повної персоналізації та автономних маркетингових систем. Окрему увагу приділено сучасним генеративним моделям, які створюють рекламні тексти, зображення та відеоконтент, а також системам передбачувального маркетингу, що прогнозують поведінку клієнтів у реальному часі. Розкрито вплив нейромереж на персоналізацію комунікацій, автоматизацію маркетингових процесів та прийняття рішень. Проаналізовано впровадження таких систем на прикладі світових брендів, а також стисло описано сучасні розробки у галузі штучного інтелекту. Показано, що нейромережі стають не лише інструментом, а й автономним агентом маркетингових процесів, відкриваючи еру випереджувального, персоналізованого маркетингу. Показано, що нейромережі у маркетингу еволюціонують від допоміжного інструменту до статусу автономного агенту маркетингових процесів. Визначено ключові виклики сучасного маркетингу, пов’язані з використанням нейромереж: конфіденційність даних, етичність алгоритмів, баланс між автоматизацією та людською креативністю. Висвітлено, що використання нейромереж у маркетингу починалося для виконання окремих завдань, але має тенденцію еволюціонувати до комплексної взаємодії з споживачем, яка буде дозволяти персоналізувати маркетинг та передбачати його поведінкові реакції. Обґрунтовано, що подальший розвиток нейромережевих технологій веде до формування нової парадигми маркетингу, у якій штучний інтелект не просто аналізує дані та автоматизує процеси, а стає повноправним учасником маркетингової діяльності, здатним самостійно приймати рішення та адаптуватися до змін ринкового середовища.Item Передумови дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Галгаш, М. Р.; Halhash, M. R.Визначено, що в час криз та швидких змін у зовнішньому середовищі, які обумовлені об’єктивними причинами, системи управління організаціями потребують відповідної адаптації та гнучкості. Показана необхідність ідентифікації передумов дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях. Доведено, що для вітчизняних підприємств в сучасних умовах постало питання не просто їх адаптації та сталого функціонування, а питання виживання. Ключовим завданням для українських організацій в сучасних умовах є сформування такої системи управління, яка б була одночасно стійкою та гнучкою до зовнішніх змін, що актуалізовано у необхідності формування безпекоорієнтованого управління організаціями. Визначено предметне поле та напрями дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях, сформульовано науково-практичну проблему та робочу гіпотезу дослідження. Ідентифіковано та узагальнено передумови дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях у вигляді сукупності об’єктивних та теоретичних передумов функціонування та розвитку організацій та соціально-економічної системи в умовах масштабних та непередбачуваних змін, що сприятиме розробці та застосуванні сучасних прикладних науково обґрунтованих підходів до формування безпекоорієнтованих систем управління організаціями для подолання соціально-економічних наслідків війни. Проаналізовано об’єктивні та теоретичні передумови формування безпекоорієнтованого управління в організаціях в Україні. Об’єктивні передумови базуються на стані та розвитку предметів та об’єктів матеріального світу та пов’язані в Україні з викликами і загрозами негативного впливу воєнних дій, внутрішнім дефіцитом робочої сили, а також ймовірним погіршенням макроекономічної ситуації. Теоретичні передумови дослідження відображають стан наукової думки щодо предмету дослідження та складають наукове підґрунтя дослідження безпекоорієнтованих систем управління організацій у вигляді сукупності міждисциплінарних концепцій і теорій у галузі теорії управління: як економічна безпека та безпекознавства, регіональний розвиток, сталий розвиток. Доведено, що при розробці безпекоорієнтованого управління в організаціях слід звернути увагу на джерела існування об’єктивних передумов. Запропоновано розглядати концептуальну модель дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях у вигляді сукупності теоретичних і об’єктивних передумов та взаємозв’язків між ними. Запропонована концептуальна модель дослідження безпекоорієнтованого управління в організаціях дала змогу визначити подальші напрями дослідження.Item Вплив глобалізації на маркетингові стратегії підприємств в умовах воєнного конфлікту.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Бучнєв, М. М.; Сучков, І. О.; Пічкур, С. В.; Buchniev, M. М.; Suchkov, I. О.; Pichkur, S. V.У сучасних умовах глобалізації ринків підприємства стикаються з необхідністю швидкого реагування на зміни у маркетинговому середовищі. Це вимагає системного підходу до оцінки маркетингових умов та адаптації бізнес-стратегій. Дослідження показало, що складна ситуація в Україні, зокрема внаслідок війни, призвела до радикальних змін у фінансово-економічному стані підприємств, унаслідок чого зросла частка компаній із задовільним або поганим станом до 78,1%. Лише 36,5% малих та середніх підприємств продовжували функціонувати під час війни, і багато з них зазнали збитків, особливо в секторах будівництва, транспорту та туризму. Зміни в бізнес-середовищі створюють виклики для підтримання горизонтальних і вертикальних зв'язків між підприємствами. Важливість детального аналізу маркетингового середовища зростає, адже він допомагає ідентифікувати споживчі уподобання та визначити ефективні стратегії ціноутворення. Якісний маркетинг дозволяє підприємствам створювати цінову політику, що відповідає вимогам ринку, і допомагає оптимізувати процеси. Актуальність даної теми підкреслює нестабільність та швидкоплинність сучасного ринкового середовища, що вимагає від підприємств постійної адаптації та вдосконалення своїх стратегій. У контексті цього, детальний аналіз маркетингового середовища стає необхідністю для забезпечення конкурентоспроможності на світовій арені. В рамках цього дослідження розглянуто ключові аспекти, які впливають на цінову політику підприємств, зокрема аналіз споживчої поведінки, конкурентного середовища та витрат, а також розробка нових маркетингових стратегій. Пропонується поетапний підхід до вдосконалення: від аналізу цін та споживчого попиту до впровадження ефективних систем управління та розширення дистрибуційної мережі. Також визначено важливість брендингу та просування на нових ринках, зокрема в умовах зміни зовнішньої політики та внутрішнього попиту. Стратегії, спрямовані на побудову довгострокових відносин з споживачами, стають основою для підтримання конкурентоспроможності. Таким чином, успішна реалізація стратегій оптимізації цінової політики та маркетингу в цілому є критично важливою для адаптації підприємств до умов, що постійно змінюються, особливо в контексті військових дій та економічної нестабільності.