Вісник СНУ ім. В. Даля № 6(276)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Вісник СНУ ім. В. Даля № 6(276) by Title
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Forwards as One of the Main Investment Instruments in the Agricultural Sector of Ukraine.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Manukhina, M. Y.; Tatsii, I. V.; Манухіна, М. Ю.; Тацій, І. В.The current transformation of the country’s economic system determines instability in the terms and mechanisms of the agricultural sector financing. The use of new financial instruments enhances the capacity of the agricultural sector of the national economy to generate investment resources. Financial instruments such as bank lending, leasing services and investment in agricultural projects are now widely known and used. Improving the investment attractiveness of the country’s agricultural sector and its development potential can be achieved through the introduction of modern financial instruments such as forward and futures contracts. The use of these financial instruments is a promising direction of formation of investment resources. Forwards will be especially useful for those agricultural producers who lost their crops last year and feel a working capital deficit. The article considers the essence and classification of financial instruments; special attention is paid to the derivative financial instruments. The international experience of their use, as well as their use in the agricultural sector of the economy of Ukraine, has been studied. The main problems faced by market participants of the financial instruments market were revealed. The use of modern market instruments for price risks hedging and trends of the derivatives’ development as hedging instruments on the case of the agro-industrial company is analysed. The main problems of market participants in the agricultural sector of Ukraine have been identified and recommendations on the conditions for the use of financial instruments have been given. Recommendations on the development of derivatives in the grain market of Ukraine and the necessary actions by the interested parties, in particular government agencies, grain market participants, agricultural producers, investors have been developed. The necessity of using modern financial instruments to form the investment resources in the agricultural sector of the economy by combining internal (agrarian receipts, leasing services, forwards, bank financing) and external (bonds, letters of credit, guarantees, factoring) financial instruments for the agricultural sector producers is demonstrated.Item Аспекти діагностики стану економічної безпеки агрохолдингів у визначенні напрямів їх стратегічного розвитку.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Чорна, О. Ю.; Христенко, Л. М.; Івченко, Ю. А.; Chorna, O. Y.; Khrystenko, L. M.; Ivchenko, Y. A.У дослідженні доведено значущість діагностики стану економічної безпеки агрохолдингів (великих бага- топрофільних господарських формувань агропромислово- го комплексу) в забезпеченні продовольчої безпеки на рівні країни. Відзначено високий рівень небезпеки у функціону- ванні вітчизняних агрохолдингів, досліджено та виокрем- лено певні відмінності понять «загроза» та «ризик» при діагностиці стану економічної безпеки агрохолдингу. Обґрунтовано необхідність діагностики стану економіч- ної безпеки агрохолдингів при визначенні напрямів їх стратегічного розвитку. Проведене науково-теоретичне дослідження пи- тання щодо поняття і змісту категорії «діагностика економічної безпеки агрохолдинга» та сформульовані уточнення певних концептуальних аспектів, які стосу- ються особливих умов щодо діагностики стану економіч- ної безпеки агрохолдингів, її принципів, етапів і, на цій основі, надані пропозиції та уточнення по фокусуванню на вагомих моментах, що мають бути враховані при діагностиці стану економічної безпеки агрохолдингу. Роз- крито основні завдання задля формування ефективної системи діагностики економічної безпеки агрохолдингу. З метою апробації дослідження у статті проведе- но діагностику (фрагментарно) стану економічної без- пеки ПрАТ «Миронівський хлібопродукт» та ТОВ «Нібу- лон». Зазначені агрохолдинги є одними з найбільших українських виробників та експортерів сільськогоспо- дарської продукції, що зайняли передові позиції серед кон- курентів та стрімко розвивались в останні роки в основ- них напрямках. Підсумовуючи результати коефіцієнтного аналізу, варто зазначити, що стан фінансової складової економічної безпеки досліджуваних агрохолдингів не створює сприятливих умов для реалізації інтересів підвищення ефективності функціонування ПрАТ «МХП» та ТОВ «Нібулон», фінансово-економічної стійкості та незахищеності від наявних та потенційних загроз їх фінансовій діяльності. У статті запропоновано результати SWOT-аналізу, розраховано показники, що характеризують основні скла- дові економічної безпеки ТОВ «Нібулон» та ПрАТ «МХП», зроблено висновки та зазначено перспективи подальших досліджень у цьому напрямку.Item Оцінка впливу фінансового потенціалу на вибір стратегії розвитку аграрних підприємств.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Костирко, Л. А.; Соломатіна, Т. В.; Чернодубова, Е. В.; Kostyrko, L.; Solomatina, T.; Chernodubova, E.Стаття присвячена розкриттю теоретичних положень та рекомендацій щодо визначення типу стратегії розвитку аграрного сектору економіки на основі оцінки фінансового потенціалу. Доведено, що на вибір стратегії розвитку підприємств аграрного сектору економіки впливає фінансовий потенціал. Уточнено поняття «фінансовий потенціал» як «нереалізовані фінансові можливості та здатності, які ґрунтуються на сукупності наявних фінансових ресурсів та їх здатності через господарську діяльність сприяти досягненню стратегічних цілей». Визначено ключові фінансові індикатори, які характеризують стан фінансового потенціалу підприємствата обґрунтовано рекомендації по забезпеченню стратегічного розвитку фінансового потенціалу. Проаналізовано такі питання як узгодження стратегії розвитку підприємств і фінансового потенціалу, оцінка стану та стратегічного розвитку фінансового потенціалу, вибір типу стратегії розвитку на основі оцінки індикаторів фінансового потенціалу. Проведено аналіз джерел фінансування, та зроблено висновки щодо неоднозначності ефективності державного фінансування. Обґрунтовано підхід до оцінки розвитку фінансового потенціалу підприємств на основі використання програмного забезпечення, особливістю якого є розрахунок цільових векторів його ключових індикаторів залежно від зміни параметрів моделі, які впливають на значення окремого індикатору,що дозволяє визначити складові фінансового потенціалу, завдяки яким можлива оптимізація та оцінити динаміку змін його стану і здатності забезпечити реалізацію загальної стратегії. На основі матричної моделі визначено типи стратегій розвитку фінансового потенціалу,що забезпечують реалізацію загальної стратегії підприємства, в основу яких покладено властивості аграрного сектора економіки, розмір суб’єкта господарювання, стан фінансового потенціалу (стандарт, нестійкий, ризиковий, критичний). Запропоновано механізм оцінки відповідності типу стратегії залежно від стану фінансового потенціалу підприємства та з’ясовано можливості стратегічного розвитку аграрних підприємств.Item Розробка прикладного підходу до організаційно-економічного забезпечення розвитку територіальних громад України.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Галгаш, Р. А.; Семененко, І. М.; Білоус, Я. Ю.; Івченко, Ю. А.; Halhash, R. A.; Semenenko, I. M.; Bilous, Y. Y.; Ivchenko, Y. A.В даній статті пропонується прикладний підхід до орга- нізаційно-економічного забезпечення розвитку, який буде втілювати сукупність прийомів та способів впливу на ро- звиток територіальних громад. Для розробки та впрова- дження прикладного підходу до організаційно- економічного забезпечення розвитку територіальних громад враховано основні завдання функціонування сис- теми управління територіальної громади, серед, яких найголовнішими є забезпечення розвитку територіальної громади у сфері економіки та фінансів, адміністратив- них послуг та в соціальній, освітній, медичній, житлово- господарській, культурній сферах тощо, що повинно вті- люватись у результатах організаційно-економічного за- безпечення розвитку. Запропонований прикладний підхід до організаційно-економічного забезпечення розвитку те- риторіальних громад передбачає взаємодію територіаль- них громад, як організаційно-економічної системи, з зов- нішніми інституціями, діяльність яких спрямована на пі- дтримку розвитку територіальних громадшляхом надан- ня експертної, консультаційної, фінансової, матеріальної та нематеріальної допомоги. В статті подано змістовну характеристику елементів організаційної та економічної підсистем організаційно- економічного забезпечення розвитку територіальних громад, що дало змогу сформулювати очікувані резуль- тати від реалізації запропонованого підходу за сферами розвитку територіальних громад. Зазначено, що сучасні виклики зумовлюють наявність у фахівців органів управ- ління територіальних громадвідповідних професійних знань щодо управління фінансами та ресурсами терито- ріальних громад, оцінювання потреб, спроможності та потенціалу територіальних громадв наданні соціально- економічних послуг, вміння визначити сильні сторони та сфери для вдосконалення, аналізувати та прогнозувати потреби у сферах розвитку громади, розробляти плани вирішення соціально-економічних проблем на засадах цілі- сного та системного підходу до організаційно- економічного забезпечення розвитку територіальних громад. Тому прикладний підхід до організаційно- економічного забезпечення розвитку територіальних громад стане корисним для використання органами міс- цевого самоврядування, оскільки саме в межах їхніх функ- ціональних обов’язків знаходиться забезпечення розвитку місцевих територіальних громад.Item Інклюзивна політика держави під час війни.(СНУ ім. В. Даля, 2022) Мельнік, М. А.; Melnik, M. A.Розглянуті актуальні підходи до виникнення теорії інклю- зивного розвитку, які пов’язані з проблемами нерівного зростання, накопичення достатнього рівня матеріальних та нематеріальних активів та чесного розподілу ресур- сів. Досліджені та систематизовані наукові та практич- ні підходи до визначення поняття інклюзивна політика. Визначено, що інклюзивність відображає засади співвід- ношення зростаючих можливостей економічного зрос- тання та відкритості для людей, а також обмеженнями ступеня нерівного доступу до послуг. Засвідчено необхід- ність розвинення інклюзивних інституцій для забезпечен- ня верховенства права та економічних свобод.Означена необхідність розробки єдиних підходів до інклюзивної по- літики з урахуванням нинішніх викликів. Автором визна- чені фактори, яким сприяє розвинута інклюзивна політи- ка. Розглянуті питання перебудови інклюзивної політики держави під час війни. Окреслені історичні передумови інклюзивного зростання економіки як фактору розвитку суспільства.Розкриті сучасні підходи щодо розширення поняття інклюзивності і застосування його в якості ін- дикатора економічного розвитку національної економіки. Визначена низка показників, що включаються в індекс ін- клюзивного розвитку, який використовується для загаль- ної оцінки стану економічного розвитку країни. Розгля- нуті головний принцип та характерні особливості інклю- зивної політики, проведена класифікація видів інклюзивної політики. Окреслені основні законодавчі акти, що регу- люють здійснення інклюзивної політики держави. Виок- ремлені основні пріорітетні напрями, які потрібні забез- печуватися при здійсненні інклюзивної політики. Розкри- та низка проблем, що пов’язані з воєнними діями. Означе- ні проблемні питання здійснення інклюзивної політики в період війни. На прикладі освітньої інклюзивної політики запропоновані оперативні та функціональні зобов’язання державних інституцій щодо забезпечення прав і свобод громадян. Визначена можливість використання індивіду- альної освітньої траєкторії для персоналізації реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти. Узагальнені основні напрямки інклюзивної політики для відновлення та покращення соціальних умов громадян України.