Electric drive with frequency-regulated synchronous motor with high precision digital sensors
No Thumbnail Available
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
СНУ ім. В. Даля
Abstract
The article studies an electric drive with a frequencyregulated synchronous motor. The main advantages of synchronous motors in comparison with asynchronous ones are listed. The current state and the growth trends in the production of AC electric drives are considered. It is shown that two-link frequency converters have received the greatest application for wide-range regulation of rotation frequency of synchronous motors. They convert the electricity from supply network into electricity with the required voltage, current and frequency in two stages. This transformation is carried out by special devices – autonomous inverters. It has been established that the efficiency of a two-link frequency converter is quite high and about 96,5-98,5%, which is due to the efficiency of the power semiconductor devices used in the key operating mode. Modern trends in the use of voltage and current inverters are considered. It is shown that the use of new semiconductor devices made it possible to fundamentally change the topology of the power circuit and the principles of inverter control. The approach of most manufacturers to the topology of autonomous inverters in frequency converters is considered. The most advanced structures (matrix and hybrid) of AC converters, which are produced by modern industry, are considered. Based on the analysis, it is set that high-precision, reliable and noise-resistant digital sensors are widely used in DC and AC electric drive systems – absolute and incremental encoders, as well as optoelectric attached sensors for registering distances, angles of rotation or the number of turns – resolvers. They are used together with numerical control systems, drives and position determination devices. The power supply circuit for synchronous electric motors of the main drive of the rolling stand of a thick plate mill 3000 based on ALPSA VDM 7000 converters from ALSTOM (Converteam) is considered. The main task of control system of the converter network part is to regulate the voltage of the DC link. The block diagram of the control system for the rectifier and inverter parts of the VD 7000 converters is given .
У статті проведено дослідження електроприводу із частотно-регульованим синхронним двигуном. Перераховані основні переваги синхронних двигунів порівняно з асинхронними. Розглянуто сучасний стан та тенденції зростання виробництва електроприводів змінного струму. Показано, що найбільше застосування широкодіапазонного регулювання частоти обертання синхронних двигунів отримали дволанкові перетворювачі частоти. Вони перетворюють електроенергію мережі живлення в електроенергію з необхідними значеннями напруги, струму і частоти в два етапи. Це перетворення здійснюється спеціальними пристроями автономними інверторами. Встановлено, що ККД дволанкового перетворювача частоти досить високий – 96,5- 98,5%, що обумовлено ефективністю силових напівпровідникових приладів, які застосовуються в ключовому режимі роботи. Розглянуто сучасні тенденції використання інверторів напруги та струму. Показано, що використання нових напівпровідникових приладів дозволило принципово змінити топологію силової схеми та принципи керування інвертором. Розглянуто підхід більшості виробників до топології автономних інверторів у перетворювачах частоти. Розглянуто найбільш досконалі структури (матрична та гібридна) перетворювачів змінного струму, які виробляються сучасною промисловістю. На підставі аналізу встановлено, що в системах електроприводів постійного та змінного струму широко застосовуються високоточні, надійні та завадостійкі цифрові датчики – абсолютні та інкрементальні енкодери, а також оптоелектричні датчики для реєстрації відрізків шляху, кутів повороту або числа оборотів – резольвери. Застосовують їх разом із системами числового програмного управління, приводами та пристроями визначення положення. Розглянуто схему живлення синхронних електродвигунів головного приводу прокатної кліті товстолистового стану 3000 на базі перетворювачів ALPSA VDM 7000 фірми ALSTOM (Converteam). Основним завданням системи управління мережевої частини перетворювача є регулювання напруги ланки постійного струму. Наведено структурну схему системи управління випрямної та інверторної частини перетворювачів VD 7000.
У статті проведено дослідження електроприводу із частотно-регульованим синхронним двигуном. Перераховані основні переваги синхронних двигунів порівняно з асинхронними. Розглянуто сучасний стан та тенденції зростання виробництва електроприводів змінного струму. Показано, що найбільше застосування широкодіапазонного регулювання частоти обертання синхронних двигунів отримали дволанкові перетворювачі частоти. Вони перетворюють електроенергію мережі живлення в електроенергію з необхідними значеннями напруги, струму і частоти в два етапи. Це перетворення здійснюється спеціальними пристроями автономними інверторами. Встановлено, що ККД дволанкового перетворювача частоти досить високий – 96,5- 98,5%, що обумовлено ефективністю силових напівпровідникових приладів, які застосовуються в ключовому режимі роботи. Розглянуто сучасні тенденції використання інверторів напруги та струму. Показано, що використання нових напівпровідникових приладів дозволило принципово змінити топологію силової схеми та принципи керування інвертором. Розглянуто підхід більшості виробників до топології автономних інверторів у перетворювачах частоти. Розглянуто найбільш досконалі структури (матрична та гібридна) перетворювачів змінного струму, які виробляються сучасною промисловістю. На підставі аналізу встановлено, що в системах електроприводів постійного та змінного струму широко застосовуються високоточні, надійні та завадостійкі цифрові датчики – абсолютні та інкрементальні енкодери, а також оптоелектричні датчики для реєстрації відрізків шляху, кутів повороту або числа оборотів – резольвери. Застосовують їх разом із системами числового програмного управління, приводами та пристроями визначення положення. Розглянуто схему живлення синхронних електродвигунів головного приводу прокатної кліті товстолистового стану 3000 на базі перетворювачів ALPSA VDM 7000 фірми ALSTOM (Converteam). Основним завданням системи управління мережевої частини перетворювача є регулювання напруги ланки постійного струму. Наведено структурну схему системи управління випрямної та інверторної частини перетворювачів VD 7000.
Description
Keywords
synchronous motor, electric drive, frequency converter, autonomous inverter, sensor, current regulator, voltage regulator, синхронний двигун, електропривод, перетворювач частоти, автономний інвертор, датчик, регулятор струму, регулятор напруги
Citation
Rudniev Y. S., Romanchenko J. A., Brozhko R. M. Electric drive with frequency-regulated synchronous motor with high precision digital sensors. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2024. № 3 (283). С. 38-42.