Статті (КПтаКС)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті (КПтаКС) by Author "Хлистун, Ю. І."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Culturological Analysis Of The Iconographic Program Of The Refectory Church Of All Russian Saints In The Holy Dormition Nikolo-Vasilievsky Convent(2021) Khlistun, Yu. I.; Хлистун, Ю. І.The article is devoted to the cultural analysis of the peculiarities of the iconographic program of the Church of All Russian Saints, which is the refectory church of the Holy Dormition Nikolo-Vasilievsky Convent, located in the territory of Nikolskoe village, Donetsk region (Ukraine). This article reveals the symbolic meaning of the iconographic narrative orientation in the certain parts of the church and also emphasizes the novelty possibility and acceptability in the iconographic programs of churches built in the early XXIst century. The author offers her own basis for the various narrative orientation in the program of the murals in the church in honor of All Russian Saints, the iconographic program of which has not been studied before.Item Використання символічних знаків у сучасному українському монументальному церковному живописі : класифікація, прихована семантика.(2021) Хлистун, Ю. І.Монументальний церковний живопис часто сприймається або як внутрішня прикраса храму, або як «Євангеліє для неписьменних», оскільки храмовий розпис часто містить сцени зі Святого Письма. У науці живопис Православної Церкви є переважно предметом вивчення мистецтвознавців, але з точки зору культурології та семіотики він вивчений недостатньо. Символіка монументального церковного живопису недостатньо розкрита. Автор пропонує власну класифікацію символів монументального церковного розпису, використовуючи приклади з фресок сучасних православних храмів на Сході України, переважно з Донецької обл. За словами автора, усі символічні знаки сучасного українського монументального церковного живопису можна поділити на такі види: персоніфіковані, літургійні, апокаліптичні, містичні, декоративні, абстрактно-спіритуалістичні, пейзажні та символічні елементи. Аналіз семіотичних знаків у монументальному церковному живописі сприяє більш детальному «прочитанню» розпису православного храму, розкриттю прихованої семантики іконографічної тематики та глибшому розумінню східнохристиянського світогляду.Item Програма розпису православного храму як культурологічна проблема(2020) Хлистун, Ю. І.Висвітлюється проблема визначення поняття «програма розпису православного храму» в контексті культурології, а також співвідношення термінів «програма», «система» і «схема» розпису православного храму. Приділяється увага факторам, що безпосередньо впливають на формування програми храмового розпису. Із точки зору різних наукових підходів дослідників розкривається призначення монументального живопису, звертається увага на те, як впливає час на особливості сприйняття храмового розпису.