Browsing by Author "Полупан, Є. В."
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Автотехнічна експертиза (методичні вказівки до самостійної роботи з вивчення дисципліни для студентів спеціальності "Автомобілі та автомобільне господарство")(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Аналіз впливу механічної характеристики приводу при гальмуванні на динамічні навантаження.(СНУ ім. В. Даля, 2019) Шевченко, С. І.; Полупан, Є. В.У статті розглянуто результати теоретичного аналізу, впливу механічної характеристики механізму пересування мостового крану в процесі гальмування, на величину динамічного навантаження яке виникає в металоконструкції крана. Наведено приклад, моделювання процесу гальмування механізму пересування мостового крану, вантажопідйомністю 15 тонн. Розглянуто варіанти гальмування механізму пересування мостового крану стандартним колодковим гальмом, ступінчастим гальмуванням, гальмуванням противовключенням електродвигуна механізмі пересування крану і комбіноване гальмування.Item Вплив покращених триботехнічних характеристик нового фрикційного матеріалу на динаміку при горизонтальному русі вантажопідйомних машин.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Полупан, Є. В.Стаття присвячена підвищенню ефективності гальмування підйомно-транспортних машин застосуванням нових фрикційних композитних матеріалів на основі вуглець-вуглецю з піровуглецевою матрицею та дослідженню їх динамічних характеристик. При дослідженні впливу триботехнічних характеристик пропонованих матеріалів на динаміку роботи вантажопідйомних машин використовувалися три масові двозв'язкові динамічні моделі крана при пересуванні з вантажем. Застосування цих моделей пояснюється великим розповсюдженням при розрахунках динамічних навантажень і досить високою збіжністю результатів отриманих теоретичним і експериментальними шляхами. Застосування нового фрикційного матеріалу вимагає вивчення впливу основних характеристик фрикційного матеріалу на динамічні параметри руху вантажопідйомної машини. Наявність залежності між температурою в контактній зоні пари тертя, гальмівним моментом, часом, способом охолодження, режимом роботи зумовило вирішення завдання встановлення впливу цих залежностей на динаміку руху вантажопідйомних машин. В результаті проведених раніше досліджень було рекомендовано для застосування новий вуглець-композитний фрикційний матеріал з підвищеною теплопровідністю, теплоємністю та тепловіддачею. Поліпшення теплофізичних характеристик фрикційних матеріалів гальмівних пристроїв порушило питання порівняльного дослідженні якісної та кількісної сторони динамічних параметрів процесу гальмування вантажопідйомних машин.Item Конспект лекцій з дисципліни «Автотехнічна експертиза» (для студентів спеціальності 274 "Автомобільний транспорт")(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Конспект лекцій з дисципліни «Спеціалізований рухомий склад автотранспорту» для студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.Item Методичні вказівки до контрольних завдань з дисципліни «Автотехнічна експертиза» (для здобувачів вищої освіти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»)(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Методичні вказівки до контрольних завдань здисципліни «Спеціалізований рухомий склад автотранспорту» (для здобувачів вищої освіти спеціальності 274 "Автомобільний транспорт")(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Методичні вказівки до практичних робіт з дисципліни «Сертифікація та ліцензування на автомобільному транспорті» (для студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»)(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Наукові основи створення несівних складових вантажних вагонів з композитів : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2024) Фоміна, А. М.; Бойко, Г. О.; Климаш, А. О.; Кузьменко, С. В.; Полупан, Є. В.; Сергієнко, О. В.; Фомін, О. В.; Ловська, А. О.; Прокопенко, П. М.; Козинка, О. С.; Туровець, Д. А.; Сова, С. С.; Литвиненко, А. С.; Безлуцький, В. О.; Черкашин, О. П.; Балковська, Г. В.Об’єкт дослідження – процеси створення та функціонування композитних конструктивних складових вантажних вагонів, в тому числі явища виникнення, сприйняття та перерозподілу навантажень в них, а також їх інноваційного розвитку на основі сучасних досягнень в матеріалознавстві. Предмет дослідження – принципи, закономірності, концептуальні відображення та описання сприйняття і перерозподілу експлуатаційних навантажень композитними вагонними складовими. Використані підходи, теорії та методи при проведенні дослідження: системний підхід; принципи та методи теорії розвитку технічних систем та вирішення винахідницьких задач; методи та принципи теорії багаторівневих ієрархічних систем; методи морфологічного та функціонально-вартісного аналізу; методи теорії оптимізації; методи теорії прийняття рішень та експертного оцінювання; методи комп’ютерно-математичного моделювання; методи прогнозування експлуатаційних характеристик міцністних та функціональних процесів; методи фізичного моделювання, випробування; методи математична обробки результатів експериментів; методи математичної статистики; методи проектування та досліджень сучасних транспортних засобів; методи визначення міцності машин. По результатам проведених досліджень авторами виконано публікації які наведено в переліку джерел посилання.Item Сертифікація та ліцензування на автомобільному транспорті : методичні вказівки до самостійної роботи з вивчення дисципліни для студентів спеціальності "Автомобілі та автомобільне господарство"(СНУ ім. В. Даля, 2022) Полупан, Є. В.; Шевченко, С. І.Item Удосконалення експлуатаційних характеристик вузлів тертя в зчленуванні кузова і візків рухомого складу застосуванням нових антифрикційних матеріалів.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Полупан, Є. В.Розглянуто перспективу створення нового покоління антифрикційних матеріалів. Відомо, що інтенсивний бічний знос рейок у кривих має місце переважно під час набігання коліс, що передають тягове або сприймають гальмівне зусилля, при цьому швидкості відносного прослизання колеса визначаються кутами набігання колісних пар на рейки. Прямолінійний рух екіпажу супроводжується деяким вилянням у горизонтальній площині і поперемінно реалізується одноточковий і двоточковий. З’ясовано, що найбільший вплив чинить момент опору повороту від взаємодії коліс із рейками, величина якого має випадковий характер і визначається низкою складнокерованих чинників. Визначено що найбільшу загрозу безпеці руху в кривих ділянках колії створюють установка найбільшого перекосу і установка високих швидкостей. Особливо важливу роль під час руху в кривих ділянках має конструктивне виконання зчленування кузова з візком і триботехнічні характеристики вузлів тертя опорних і поворотних механізмів цього сполучення. Розглянуто зчленування кузова і візків магістральних тепловозів яке здійснюється за допомогою опорно-повертальних пристроїв і шкворневого пристрою які можуть забезпечувати різний ступінь свободи переміщення відносно кузова. Розглянута схема розрахунку зворотної сили в роликовому апараті. Наведена розрахункова схема для визначення переміщення ковзуна і повертального апарату, під час кутових поворотів візка завдяки якій отримуємо вираз для повертального моменту під час повороту візка відносно кузова. Наведені Моменти сил тертя в опорах залежно від кута повороту візка і коефіцієнта тертя ковзуна по пластмасовій накладці. Розглянуто характер впливу повертального моменту в опорах візка залежно від кута його повороту та коефіцієнта тертя на величину моменту від сил тертя в опорних пристроях. Наведені технічні параметри антифрикційних У-УКМ з піровуглецевою матрицею та різними наповнювачами та результати випробувань різних матеріалів на машині тертя.