Факультет гуманітарних та соціальних наук
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет гуманітарних та соціальних наук by Title
Now showing 1 - 20 of 62
Results Per Page
Sort Options
Item Computer graphics in the study of technical disciplines(СНУ ім. В. Даля, 2025) Karpiuk, L.; Davidenko, N.; Yelisieiev, P.; Карпюк, Л.; Давіденко, Н.; Єлісєєв, П.This tutorial provides materials that reflect the formulation of tasks and their implementation in the development of assembly drawings of detachable and permanent connections using computer graphics. Regulatory and guiding materials are provided that reflect the basic rules used in the performance of tasks. The titoriall is intended to be used in the educational process when students study disciplines related to the implementation of graphic tasks. The material of this tutorial can also be useful for a wide range of users: university students of all forms of education, engineers and anyone who uses computer graphics in engineering practice.Item Contemporary crisis management in Ukraine's higher education system: a case study from the crises of the pandemic and the invasion(Emerald Publishing Limited, 2024) Kuzmina, Svitlana L.; Popova, Olena; Bachurina, Ludmyla; Kuzmina, S.; Popova, O.; Кузьміна, С. Л.; Попова, О.Purpose. Taking the Institute of Philology and journalism at Ukraine's Taurida National University as a case study, this paper overviews and distils the crisis management measures utilised in transitioning to fully online education during the crises of the Covid-19 pandemic and full-scale Russian invasion and violence. Design/methodologj/approach. With the aim of spotlighting the experiences of the people most directly impacted by these two contemporary crises, this case study documents the lived experience of the authors- all of whom are/were teaching staff at the Institute- and Institute students' responses to online surveys conducted between 2020 and 2022. Findings. The Institute's case study demonstrates that contemporary crisis management via transitioning to fully online learning can be achieved if the following instrumental and methodological components are employed: (1) an initial assessment of the risks and opportunities for the educational community involved; (2) the right choice of online teaching and communications tools; (3) followed by flexibility and gradualism in onward planning (i.e where technology and pedagogy are understood as interconnected) taking members' feedback into account. However, the success of these components is contingent upon fulfilling psychological components, with care devoted to: upholding members' psychological well-being; offering members ongoing technical support; and strengthening trust between members. Originality / value. This case study offers transferable and adaptable findings for successful crisis management in education, from the Ukrainian context out to the wider world.Item English for business : навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Розвиток бізнесу» за спеціальністю 051 Економіка другого рівня вищої освіти (магістр)(СНУ ім. В. Даля, 2024) С. Л. Кузьміна, С. Л.; С. Л. Кузьміна, В. С. Хромова, О. А. Гнєдкова; С. Л. Кузьміна, В. С. Хромова, О. А. ГнєдковаНавчальний посібник складено згідно з програмою навчальної дисципліни «Ділова іноземна мова» освітньо-професійної програми «Розвиток бізнесу» спеціальності 051 «Економіка». Метою навчальної дисципліни є формування необхідних комунікативних компетентностей професійного усного та письмового спілкування у царині економіки та підприємництва. Завдання курсу полягає у розвитку основних видів мовленнєвої діяльності в економічній царині: аудіювання, діалогічного та монологічного мовлення, читання, письма та вдосконаленні вмінь та навичок, що відповідають вимогам освітнього рівня «Магістр» та узгоджені з загальноєвропейськими методичними рекомендаціями з мовної освіти. Посібник складається з чотирьох змістових і одного контрольного модуля. У змістові модулі включено адаптовані тексти економічної тематики, які супроводжуються вправами на перевірку розуміння прочитаного та закріплення лексичного матеріалу. Лексичний матеріал містить економічні терміни, фразові дієслова з перекладом українською, абревіатури і скорочення, синонімічні ряди спеціальних термінів і похідні від них слова, що використовуються економістами, прислів’я та ідіоми англійською та їхні українські еквіваленти. Також до змістового модуля включено діалогічні завдання на опрацювання і засвоєння спеціальної лексики за окремими темами. Контрольний модуль складається з 34 завдань на опрацювання спеціальної бізнес термінології і переклад фахової документації. Навчальний посібник має додатки, у яких приміщено текст для додаткового читання, поділений на чотири частини, а також спеціальні словники для полегшення перекладу бізнес термінології. Контрольний модуль і додатки призначені для організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Структура навчального посібника забезпечує оптимальне засвоєння необхідних знань і вироблення стійких навичок усного та писемного фахового мовлення, полегшує подальшу роботу з спеціальною англомовною літературою та документацією. Навчальний посібник розрахований на вивчення навчальної дисципліни обсягом до 4-х кредитів ЄКТС (120 академічних годин). У посібнику використані адаптовані текстові матеріали зарубіжних видань.Item Lexical components of Tetiana Stus’s idiostyle (on material of the short stories for children)(Liha-Pres, 2021) Hlukhovtseva, I. Ya.; Глуховцева, І. Я.Item Актуальні тенденції розвитку сучасних мов(СНУ ім. В. Даля, 2020) Бондаренко, Г. П.; Галенко, А. М.; Глуховцева, І. Я.; Карловас, О. А.; Кошман, І. М.; Кравченко, О. Л.; Куцевська, О. С.; Соломін, Є. О.Розглядаються лексико-стилістичні аспекти сучасних текстів різних дискурсів – наукового, публіцистичного, художнього. Колективна монографія призначена для філологів, лінгвістів, студентів вишів і широкого кола читачів, які цікавляться питаннями функціонування мови. В оформленні обкладинки використано картину Марії Примаченко «Синій бик», 1947.Item Візія літературного дискурсу (від доби монументалізму до романтизму)(СНУ ім. В. Даля, 2022) Бондаренко, Г. П.; Пустовіт, В. Ю.; Бондаренко, Галина; Пустовіт, ВалеріяПосібник укладено згідно з робочими навчальними програмами з історії української літератури для студентів гуманітарних спеціальностей. Запропонований посібник має на меті допомогти здобувачам вищої освіти поглибити й закріпити теоретичні відомості, виробити навички самостійного опрацювання літератури та вміння узагальнювати і робити висновки. Оригінальність і новизна змісту і структури посібника допоможе осягнути складний і неоднорідний розвиток національної історії літератури й культури.Item Духовність як динамічний процес: історичні, психологічні та соціальні перспективи.(СНУ ім. В. Даля, 2024) Сідаш, Н. С.Автор представляє детальне наукове розуміння духовності та розглядає духовність як адаптивний, багатовимірний процес, а не жорстку доктрину. Досліджуючи духовність в історичних, психологічних і соціальних рамках, надається розширенакартина того, як духовність служить джерелом індивідуального значення та соціальної єдності, що підтверджується сучасними міждисциплінарними дослідженнями духовності не тільки особистого пошуку сенсу життя, але і колективною, історично обумовленою практикою, яка може сформувати етичні рамки, суспільні норми та, зрештою, людський досвід. Розглядається ідея про те, що духовність у найширшому розумінні є фундаментальною частиною людської ідентичності та суспільного життя, що відображає складний, взаємопов’язаний характер вірувань, цінностей і культури.Item Журналістська діяльність у просуванні відеоконтенту в соцмережах(Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Семерня, Вікторія ОлексіївнаУ дослідженні висвітлено тему, яка є актуальною в науковому дискурсі, оскільки відеоконтент стає все більш популярним у соціальних мережах як засіб залучення уваги користувачів та встановлення зворотнього зв’язку з аудиторією, що є важливим чинником для сучасних медіа. Однак, разом зі зростанням популярності відео, з’являються певні виклики й питання щодо їх використання. У роботі досліджені переваги та недоліки просування відеоконтенту в соціальних мережах. Автор дійшов висновку, що просування відеоконтенту в соціальних мережах є потужним інструментом для реклами, маркетингу, освіти, культурної інтеграції та журналістської діяльності.Item Конспект лекцій з дисципліни «Педагогіка вищої школи» (для аспірантів денної та заочної форми навчання)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Зеленов, Є. А.Item Методичні вказівки до виконання кваліфікаційних робіт (для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» напряму підготовки 014.02 Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література(СНУ ім. В. Даля, 2023) Хромова, В. С.; Гнєдкова, О. Г.Item Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни «Латинська мова» (для здобувачів денної та заочної форми навчання спеціальності «Фармація, промислова фармація» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти). 3 рік навчання 5 семестр(СНУ ім. В. Даля, 2022) Безгубенко, М. В.; Козьменко, О. І.Item Методичні вказівки до практичних з дисципліни «Іноземна мова (англійська)» для здобувачів освітнього рівня «магістр» спеціальностей 101, 131, 133, 141, 161(СНУ ім. В. Даля, 2023) Давіденко, Н. О.Item Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Друга мова у професійній комунікації» (для здобувачів вищої освіти ІV курсу денної та заочної форм навчання спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 «Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська»)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Літвінова, М. М.