Звіти про науково-дослідну роботу за держбюджетним фінансуванням
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Звіти про науково-дослідну роботу за держбюджетним фінансуванням by Title
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Духовна безпека студентської молоді: теоретичний та практичний аспекти : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2021) Шевченко, Г. П.; Антоненко, Т. Л.; Сафонова, І. О.; Безугла, М. В.Item Розроблення науково-технічних рішень проблеми убезпечення високошвидкісного руху поїздів комбінованого транспорту на залізницях України : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2022) Дьомін, Ю. В.; Сергієнко, О. В.; Горбунов, М. І.; Фомін, О. В.; Черняк, Г. Ю.; Ловська, А. О.; Дьомін, Р. Ю.; Морнева, М. О.; Ноженко, В. С.; Кузьменко, С. В.; Рибін, А. В.; Ковтанець, Т. М.; Вакулік, М. М.; Загорський, Д. В.; Балковська, Г. В.; Біловол, Є. О.; Коротенко, Б. М.; Гирман, Р. М.; Колесник, О. Ю.; Свєтлов, А. П.Об’єкт дослідження – процеси, що забезпечують гарантовану безпеку технічної експлуатації транспортних засобів залізниць за показниками стійкості в рейковій колії і несівної здатності екіпажних частин. Мета проєкту полягає у створенні науково-технічного продукту у вигляді комплексу науково обґрунтованих технічних рішень, спрямованих на забезпечення гарантованої безпеки експлуатації залізничних транспортних засобів при високих швидкостях руху у складі поїздів комбінованого транспорту. Методи дослідження – для виконання поставлених в роботі програмних завдань застосовано методи обчислювальної механіки й методи теорії коливань та математичне моделювання просторових коливань систем твердих тіл. Аналіз напружено-деформованого стану несівних конструкцій виконувався з застосуванням метода скінчених елементів з використанням просторових геометричних моделей. Одержано наступні наукові та практичні результати: розроблено математичні моделі, що дозволяють досліджувати динаміку вантажних вагонів в поїздах у завантаженому і порожньому станах при різних характеристиках технічного стану ходових частин і колії; розроблено методику визначення динамічних показників безпеки руху рейкових транспортних засобів комбінованого транспорту, що ґрунтується на методах оперативного розслідування сходження та визначення причин сходження; розроблено концепцію оцінювання ризиків сходжень рухомого складу з рейок, яка об'єднує ідентифікацію механічних ризиків сходжень з технологією комп'ютерного моделювання динаміки рухомого складу; сформульовано загальні вимоги до програмно-апаратного комплексу та реалізовано технічні рішення мобільної системи для визначення динамічної навантаженості рухомого складу в умовах експлуатації; рекомендовано до використання розрахунково-експериментального методу прогнозування динамічних характеристик рейкових екіпажів, що базується на збалансованому взаємному доповненні математичного моделювання динаміки рухомого складу та випробувань за спрощеною схемою; запропоновано удосконалити відповідну нормативну базу шляхом застосування сучасних методів і засобів оцінки характеристик екіпажних частин, що ґрунтуються на принципах інтеграції та гармонізації вітчизняних керівних документів з відповідними актами країн ЄС.Item Створення багатофункціональних наукомістких методів енергетичного керування інженерією поверхонь контакту "колесо-рейка" для забезпечення еколого-ефективної передачі потужності : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2020) Ковтанець, М. В.; Горбунов, М. І.; Дьомін, Ю. В.; Фомін, О. В.; Поркуян, О. В.; Бойко, Г. О.; Могила, В. І.; Нєженцев, О. Б.; Ноженко, О. С.; Кравченко, К. О.; Костюкевич, О. І.; Кічкіна, О. І.; Кузьменко, С. В.; Сергієнко, О. В.; Михайлов, Є. В.; Бєлоусова, Л. І.; Морнева, М. О.; Серєбряк, К. І.; Дьомін, Р. Ю.; Воронцов, Б. С.; Ноженко, В. С.; Просвiрова, О. В.; Кара, С. В.; Семенов, С. О.; Кічкін, О. В.; Фомiна, А. М.; Ковтанець, Т. М.; Сова, С. С.; Фомiн, В. В.; Коваленко, В. В.; Бурлуцький, О. В.; Коротенко, Б. М.; Бiловол, Є. О.; Лисенко, Ю. В.Item Теоретико-методологічні основи управління для забезпечення сталого розвитку на регіональному рівні в умовах гібридних загроз та постконфліктної трансформації : Звіт про НДР (заключ.) / Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля ; Керівник роботи Ю. І. Клюс. – 0119U100436. – Сєвєродонецьк, 2021. – 249 с.(СНУ ім. В. Даля, 2021) Клюс, Ю. І.; Івченко, Є. А.; Семененко, І. М.; Дьяченко, Ю. Ю.; Бузько, І. Р.; Рамазанов, С. К.; Галгаш, Р. А.; Овчаренко, Є. І.; Зеленко, О. О.; Костирко, Л. А.; Хандій, О. О.; Моргачов, І. В.; Соломатіна, Т. В.; Рогозян, Ю. С.; Тищенко, В. В.; Кушал, І. М.; Пчелинська, Г. В.; Швець, Н. В.; Чернодубова, Е. В.; Бучнєв, М. М.; Манухіна, М. Ю.; Овєчкіна, О. А.; Середа, О. О.; Ахромкін, А. О.; Заблодська, Д. В.; Білоус, Я. Ю.; Івченко, Ю. А.; Іжболдіна, А. В.; Богданов, Р. І.; Гончаренко, О. Г.; Фаталов, В. В.Об’єктом дослідження є процеси управління на регіональному рівні сталим регіональним розвитком та організаційно-економічне забезпечення управління, механізми формування інтелектуального капіталу для сталого розвитку регіону в умовах гібридних загроз та постконфліктної трансформації. Метою роботи є розробка наукового підґрунтя та удосконалення теоретико-методологічних основ управління для забезпечення сталого розвитку на територіях постконфліктної трансформації на основі формування комплексного організаційно-економічного забезпечення управління на регіональному рівні та розробки дієвих механізмів розвитку інтелектуального капіталу. Для досягнення поставленої мети в темі використано методи: структурно- функціональний при аналізі процесів постконфліктної трансформації в Україні; методи експертного аналізу при визначенні ролі територіальних громад у мобілізації ресурсів та соціально-економічному розвитку на територіях постконфліктної трансформації; структурно-логічний аналіз при формуванні організаційно-економічного забезпечення системи регіонального управління. Систематизовано теоретико-методологічні основи управління для забезпечення сталого розвитку на регіональному рівні в умовах гібридних загроз та постконфліктної трансформації; запропоновано методологію організаційно-економічного забезпечення та формування інтелектуального капіталу для сталого розвитку регіону; запропоновано пропозиції та практичні рекомендації з удосконалення системи регіонального управління в умовах постконфліктної трансформації на території Луганської області.Item Теорія та практика системного підходу створення новітнього рухомого складу залізниць мультифункціональним управлінням термомеханічною навантаженністю «колесо-колодка-рейка» для підвищення безпеки, енерго- та ресурсозаощадження : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2022) Ковтанець, М. В.; Горбунов, М. І.; Фомін, О. В.; Дьомін, Р. Ю.; Поркуян, О. В.; Бойко, Г. О.; Могила, В. І.; Черняк, Г. Ю.; Кравченко, К. О.; Кічкіна, О. І.; Кузьменко, С. В.; Сергієнко, О. В.; Михайлов, Є. В.; Морнева, М. О.; Просвірова, О. В.; Ноженко, В. С.; Семенов, С. О.; Фоміна, А. М.; Мірошникова, М. В.; Кічкін, О. В.; Ковтанець, Т. М.; Цигановський, І. О.; Вакулик, М. М.; Сова, С. С.; Гирман, Р. М.; Коротенко, Б. М.; Біловол, Є. О.; Колесник, О. Ю.; Тисячний, А. Ю.; Папуков, А. М.; Салфетніков, А. В.Об’єкт дослідження – процеси підвищення безпеки, енерго- та ресурсозаощадження рухомого складу залізниць мультифункціональним управлінням енергією тертя в трибологічних системах. Предмет науково-технічної роботи – залежності та функції управління тертям, формуванням термо-механічних впливів на фрикційні контакти, для реалізації їх номінальних і уникнення аномальних режимів функціонування. Мета роботи – підвищення ефективності, безпеки руху та енергоресурсу вузлів тертя залізничного транспорту на основі їх модельних досліджень, динамічного моніторингу та формування керуючих впливів на фрикційний контакт, для збільшення граничних значень тягового та гальмівного зусилля при циклічній стабілізації температури і силового навантаження. Методи дослідження полягають у застосуванні сукупності підходів, засобів, методів і прийомів, що базуються на принципах системності та включають: - багаторівневе математичне моделювання та інтеграцію моделей руху локомотива і вагонів у різних режимах експлуатації, методів та способів стабілізації температури впливу на трибоконтакт, у тому числі, з використанням методу дискретних елементів для дослідження фрикційної взаємодії контакту «колесо-колодка-рейка» при врахуванні температури і локального охолодження, що дозволить максимально врахувати процеси, які відбуваються в контактах; - комплексний аналіз та системний підхід щодо вдосконалення тягових і гальмівних розрахунків за рахунок врахування факторів, що раніше не враховувались; - поліпшення техніко-економічної ефективності транспортного засобу за рахунок прогнозування експлуатаційних характеристик рухомого складу, що враховує вплив термодинамічних факторів та градієнтів температур; - у теоретичній частині проекту буде використане розроблене математичне та імітаційне моделювання, та чисельне інтегрування диференціальних рівнянь руху, методи математичної статистики і теорії вірогідності; - методи теорії планування експерименту та метод експертного оцінювання; - методи математичної статистики при систематизації виникнення боксування або юзу; - методи проектування та досліджень сучасних транспортних засобів; - методи математичного моделювання щодо визначення надійності та міцності для дослідження напружено-деформованих станів конструктивів. Методи експериментальних досліджень, які використовувались у проекті, складалися з фізичного моделювання, випробування на натурних зразках, стендових натурних установках, локомотивах та вагонах із застосуванням апробованих методик, встановлених відповідними ГОСТ і ДСТУ. Достовірність отриманих у проекті наукових результатів підтверджується задовільною збіжністю даних теоретичних і експериментальних досліджень, що зумовлено вірно використаними методами математичного моделювання та застосованими теоріями, коректністю побудованих моделей, правильним вибором способів і технічних засобів випробувань, вимірювальної апаратури, коректно створеною методикою, програмою проведення та методами збору і обробки результатів експериментів. Ступінь впровадження. По результатам дослідження опубліковано: 3 монографії, 8 статей в журналах, що індексуються у наукометричній базі Scopus, 8 англомовних статей у матеріалах міжнародних конференцій, що індексуються у наукометричній базі Scopus, 12 статей у виданнях, що входять до переліку фахових видань України, 22 охоронних документів на об’єкти права інтелектуальної власності, 20 тез доповідей на наукових конференціях. За результатами досліджень захищено 2 дисертації кандидата наук та 2 підготовлено до захисту, що підтверджує підвищення кваліфікаційного рівня наукових виконавців та визнання результатів наукових досліджень. Основні результати отримані при виконанні проекту використано у Державному підприємстві «Український науково-дослідний інститут вагонобудування» та ТОВ «Науково-виробнича компанія «Трансмаш»» при проведенні науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт зі створення та удосконалення екіпажної частини локомотивів згідно планів нової техніки підприємств. Результати досліджень використано при підготовці нових лекційних курсів та циклів лабораторних і практичних робіт на кафедрах «Залізничний, автомобільний транспорт та підйомно-транспортні машини» та «Логістичне управління та безпека руху на транспорті» Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Область використання отриманих результатів – підприємства, що займаються ремонтом, створенням, доведенням, а також модернізацією тепловозів, дизель- і електропоїздів, вагонів для забезпечення безпеки та ефективності їх експлуатації.Item Фундаментальні основи створення адекватно-спрямованого напружено-деформованого стану мульти-функціональних модулів вагоноконструкцій з можливостями перспективного широкого машинобудівного застосування : Звіт про НДР (заключ.)(СНУ ім. В. Даля, 2021) Горбунов, M. I.; Могила, B. І.; Фомiн, О. В.; Ловська, А. О.; Климаш, А. О.; Рибiн, А. В.; Сергiенко, О. В.; Фомiна, А. М.; Коваленко, В. В.; Прокопенко, П. М.; Ковтанець, Т. М.; Сова, С. С.; Литвиненко, А. С.; Балковська, Г. В.Об’єкт дослідження – процеси пов’язані з сприйняттям, протидією навантаженням і перерозподілом виникаючих напружень несучих, огороджувальних та екіпажних систем модулів транспортних засобів на різних етапах життєвого циклу, на прикладі залізничних вагонів, і відповідні теоретичні положення та методи. Предмет дослідження – закономірності функціонування, сприйняття, перерозподілу та протидії виробничим, експлуатаційним та ремонтним навантаженням несучих, огороджувальних та екіпажних систем модулів транспортних засобів, на прикладі мульти-функціональних модулів вагоноконструкцій з реалізацією мульти-матеріальних інновацій, їх концепти та обліки. Використані теорії та методи при проведенні дослідження: теорія розвитку технічних систем та вирішення винахідницьких задач; методи системного підходу, теорія оптимізації; методи визначення динаміки і міцності машин; теорія багаторівневих ієрархічних систем, методи морфологічного та функціонально аналізу; методи математичного та комп’ютерного моделювання; метод скінченних елементів; метод математичного планування експерименту; сучасні методи експериментальних досліджень рухомого складу. По результатам проведених досліджень авторами виконано публікації які наведено в переліку джерел посилання.