кафедра господарсько-правових та суспільно-політичних дисциплін
Permanent URI for this community
Browse
Browsing кафедра господарсько-правових та суспільно-політичних дисциплін by Author "Терещенко, С. В."
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
Item Адаптування інструментів державно-приватного партнерства до потреб відбудови наукової інфраструктури.(2024) Шаповалова, О. В.; Терещенко, С. В.У статті досліджено правові проблеми адаптування інструментів державно-приватного партнерства до потреб відбудови наукової інфраструктури. Зазначена потреба інвестування приватного партнера у сферу відбудови наукової інфраструктури України обумовлена тим, що її задоволення опосередковано вчинить позитивний вплив на відновлення післявоєнної економіки, значно зруйнуваної агресором. Актуальність даної тематики полягає в обгрунтуванні необхідності модернізації організаційно-правового механізму державно-приватного партнерства таким чином, аби він розширив можливості – максимально спростити та пришвидшити механізм залучення приватних партнерів до відбудови дослідницької інфраструктури. Надається науково-практичний коментар окремих положень проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму державно-приватного партнерства для пришвидшення відновлення зруйнованих війною об’єктів та будівництва нових об’єктів, пов’язаних з післявоєнною перебудовою економіки України» від 01.07.2022 за № 7508. Згідно з потребами інвестування у дослідницьку інфраструтуру виокремлюються новації законоположень щодо отримання фінансування від донорів за грантові кошти; розширення переліку державних партнерів; спрощення та скорочення процедур підготовки проєктів ДПП; полегшення доступу до участі у конкурсі для іноземних інвесторів та запровадження стандарту єдиного європейського закупівельного документа (ESPD). Подолання занедбаності існуючої науково-дослідницької інфраструктури можливе внаслідок взаємовигідного співробітництва в системі відносин бізнесу та науки. Шерінгові центри колективного користування науковим обладнанням, утворені на договірних засадах ДПП, розглядаються потенційним інструментом стану занедбаності. Задля правового забезпечення професійної адаптації ветеранів війни пропонується спеціальний порядок утворення гібридних робочих місць.Item Вдосконалення законодавства про концесійну діяльність в Україні(Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 2019) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiПрокоментовано факт втрати чинності Закону України «Про концесії» (1999 р.) та Закону України «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг» (2000 р.). Здійснено аналіз наукових досліджень та коментарів нового закону щодо врегулювання концесійної діяльності. Зокрема, положень про діяльність концесіонера та про концесійні договори. Обґрунтовано авторську позицію щодо господарсько-правового та цивільно-правового регулювання відносин, що виникають на підставі договору концесії. Виявлено переваги повноти правового врегулювання контролю та моніторингу виконання концесійних договорі за новими законоположеннями у порівняні з регламентами правового впливу за попереднім законодавством. Виявлено недоліки запропонованого договірного механізму здійснення концесійної діяльності. Визнано достатнім потенціал нового закону України про концесію для відображення всієї багатоаспектності концесійно-договірних відносин.Item Державно-приватне партнерство як механізм стратегічного інвестування (огляд наукових джерел)(2024-11-15) Tereshchenko, Serhii; Терещенко, С. В.У тезах викладаються результати вивчення проблеми державно-приватного партнерство як механізму стратегічного інвестування. Обґрунтовується доцільність вивчення наявних ідей О.М. Вінник як підгрунтя для майбутніх здобутків дослідників подібної проблематики. Оцінено основні надбання авторки монографії «Потенціал інституційного державно-приватного партнерства для стратегічного інвестування: використання досвіду ЄС для повоєнної відбудови України» та склад її чотирьох розділів. Обгрунтовано структуру розділу власної дисертації.Item Договір як підстава реалізації державно-приватного партнерства(Луганськ: Луганський державний університет внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка, 2015) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiЗдійснено аналіз наукових досліджень концесійного договору та обгрунтовано авторську позицію щодо господарсько-правового та цивільноправового регулювання відносин, що виникають на його підставі. Визнано потенціал ЦК України недостатнім для відображення всієї багатоаспектності концесійно-договірних відносин.Item Застереження щодо легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом(Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2022) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, Serhii; Терещенко, Д.; Tereshchenko, DenysОбґрунтовується актуальність в умовах воєнного стану вивчення проблематики застережень щодо легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом. Висловлюється своє ставлення до низки шахрайств. які маскуються оболонкою господарських правовідносин. Коментується класифікація видів фінансових шахрайств.Item Значення рамкової угоди у реалізації домовленостей сторін державно-приватного партнерства(Харків: ХНУВС, 2012) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiРозглянуто особливості господарського договірного права, визначено функціональне призначення рамкової угоди, її місце в системі домовленостей сторін державно-приватного партнерства.Item Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Екологічне право» (для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти заочної (дистанційної) форми навчання спеціальності 081 «Право»)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Шаповалова, О. В.; Терещенко, С. В.Item Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Міжнародне економічне право» (для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти заочної (дистанційної) форми навчання спеціальності 081 «Право»)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Шаповалова, О. В.; Терещенко, С. В.Item Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Інформаційне право» (для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти заочної (дистанційної) форми навчання спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Шаповалова, О. В.; Терещенко, С. В.Item Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Екологічне право» (для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти заочної (дистанційної) форми навчання спеціальності 081 «Право»)(СНУ ім. В. Даля, 2023) Шаповалова, О. В.; Мартинова, Л. В.; Терещенко, С. В.; Воронько, О. І.Item Навчання за програмами, в яких акцентується забезпечення цифровізації економіки(Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2021) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiЗроблено висновок про те, що мотивація до навчання студентів за спеціальністю «Право» за програмами, в яких акцентується забезпечення цифровізації економіки, обумовлена і потребами практики використання цифровізованих явищ (штучного інтелекту, віртуальних підприємств, бізнес-сайтів тощо), і інтересом до теорії проблематики розвитку господарського права в умовах цифровізації економіки.Item Необхідність модернізації державно-приватного партнерства в Україні (правовий аспект)(Київ: вид-во Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, 2024) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiВисвітлено результат огляду аргументів щодо необхідності модернізації державно-приватного партнерства для потреб повоєнного відновлення економіки України. Обґрунтовано доцільність проведення комплексних наукових досліджень економіко-правових проблем даного процесу модернізації. Оприлюднено структуру авторського (С.В. Терещенка) підходу до вдосконалення правової форми державно-приватного партнерства. Виявлено низку теоретичних та практичних проблем на шляху вдосконалення партнерства. Зроблено акцент на необхідності уточнення концептуальних засад модернізації системи державно-приватного партнерства. Окреслено потребу конкретизації правового режиму залучення приватних інвестицій під потреби післявоєнної перебудови економіки України.Item Новації у запровадженні формату економічних відносин державно-приватного партнерства(Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 2021) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiОбґрунтовано актуальність проблеми висвітлення новацій у запровадженні формату економічних відносин державно-приватного партнерства. Здійснено аналіз передумов формування авторської позиці О.М. Вінник щодо критики неповноти змісту Закону України про державно-приватне партнерство та обгрунтування нею категорії організаційно-правового партнерства. Обрання теми статті обумовлено незавершеністю сучасного процесу вивчення поглядів науковців на різноманіття формату економічних відносин державно-приватного партнерства. Викладено шляхи досягнення узагальненого результату щодо розв’язання проблеми закріплення в Інноваційному кодексі України формату комунально-приватного партнерства; державно-комунального партнерства; державно-комунально-приватного партнерства; партнерства органів місцевого самоврядування з іншими державами (пропозиції О.М. Вінник).Item Правове забезпечення договірного механізму реалізації державно-приватного партнерства(Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2018) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiНа основі викладеного зроблено висновок, що з’ясування змістовного складу договірного механізму реалізації державно-приватного партнерства дозволяє висунути для доказу гіпотезу, що основними елементами договірного механізму реалізації державно-приватного партнерства є: а) засвідчення перемоги у конкурсі претендентів на партнерство; б) рамкова угода про державно-приватне партнерство та власно договори про безпосередні домовленості партнерів; в) забезпеченість договірних відносин державно-приватного партнерства заходами державних гарантій та державного впливу.Item Правове забезпечення договірного механізму реалізації державно-приватного партнерства(Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 2017) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiПроведено аналіз місця і ролі держави в регулюванні державно-приватного партнерства. Досліджено правове забезпечення державного регулювання підприємництва. У статті виокремлюються початкові, базові та факультативні елементи у структурі договірного механізму реалізації державно-приватного партнерства. Обґрунтовуються докази, що договірний механізм реалізації державно-приватного партнерства формується не лише сторонами договору, але й конкурсною комісією, Кабінетом Міністрів України та іншими органами влади.Item Правові наслідки оприлюднення паливно-енергетичного балансу України(Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2017) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiЗроблено висновок про те, що ефективний менеджмент енергоспоживання для досягнення світового рівня кращих металургійних підприємств супроводжується локальними нормативно-правовими актами, досвід напрацювання яких має юридична служба підприємства. А це вже локальний рівень реалізації правової політики держави. Значущість правової роботи як засобу забезпечення соціальної спрямованості економіки обґрунтовано на прикладі наявних проблем функціонування правових режимів використання природних ресурсів.Item Правові проблеми збалансованого стимулювання енергоефективності металургійних підприємств(Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 2016) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiНаукова стаття містить нові теоретичні результати, які в сукупності розв’язують наукове завдання, що полягає у розробці практичних шляхів господарського забезпечення усунення основних дисфункцій правового механізму у сфері металургійного виробництва, що забезпечує реалізацію публічних та приватних інтересів, поєднуючи законні інтереси держави і суб'єктів металургійного бізнесу.Item Розширення взаємодії державних партнерів із приватними як об’єктивний фактор законотворення(Київ: НДІ приватного права і підприємництва імені академіка Ф.Г. Бурчака НАПрН України, 2024) Tereshchenko Serhii; Терещенко, С. В.У статті викладаються результати вивчення проблеми законотворення в аспекті усунення перепон щодо багатостороннього партнерства нашої держави з іншою державою / декількома державами та представниками бізнесу з метою збільшення потенціалу правового забезпечення інвестування в умовах воєнного стану та повоєнної відбудови України. Неоднозначність сприйняття в науковій спільноті ідеї Закону України про ДПП щодо звуженого типу взаємодії державних партнерів із приватними партнерами, по суті – обмеження кола партнерів, спонукала до наведення порівняльної характеристики проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму ДПП для пришвидшення відновлення зруйнованих війною об'єктів та будівництва нових об’єктів, пов'язаних з післявоєнною перебудовою економіки України» з Регламентом ЄС 2021/2085 від 9 листопада 2021 р. про заснування спільних підприємств у рамках Horizon Europe. Огляд наукових правових джерел щодо реформування ДПП до повномасштабного вторгнення та після нього - під потреби повоєнної відбудови України, дозволив обґрунтувати зміну назви та мети Закону України про ДПП на користь множинних типів взаємодії державних партнерів із приватними партнерами. Запропоновано доцільність внесення коректив до Регламенту ЄС 2021/ 2085 від 19 листопада 2021 р. стосовно розширення права країн ЄС щодо заснування спільних підприємств у рамках Horizon Europe з Україною задля досягнення цілей післявоєнної відбудови країни.Item Стратегія суб’єктів договірних відносин державно-приватного партнерства(Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019) Терещенко, С. В.; Tereshchenko, SerhiiЗроблено висновок про те, що взаємозв’язок договору державно-приватного партнерства із системою державного регулювання господарських відносин необхідний для збереження заявленої стратегії досягнення більш високих економічних результатів ніж у разі виконання договірного обсягу державним партнером без залучення приватного та виконання домовленостей про узгодженість економічної стратегії приватного партнера із державною стратегією розвитку економіки в її окремих галузях. Але слід визнати й негативні наслідки стану неналежної реалізації договірних домовленостей про стратегію партнерства та виконання організаційно-майнових зобов’язань. Однією з причин неналежної реалізації стала відсутність співвідношення рамкового договору у межах державно-приватного партнерства й попередніх договорів.